شناسهٔ خبر: 160847 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دومین طرح «کلید به کلید» کشور در بهارستان کلید خورد

غفوری با حضور مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری، عملیات اجرایی ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی در صالحیه بهارستان آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ عبدالرضا غفوری معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، از آغاز ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی در صالحیه بهارستان به همت شهرداری و شورای شهر این شهرستان با حضور محمد آئینی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری و میر محمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران خبر داد.
غفوری گفت: ۱۸۰ واحد مسکونی در قالب ۴ بلوک ۴۵ واحدی در اراضی هدف بازآفرینی ساخته خواهد شد و با حضور مسئولان کشوری و استانی در بهارستان کلنگ عملیات اجرایی این پروژه به زمین خورد.
وی افزود: صالحیه یکی از شهرهای بهارستان در جنوب غرب استان تهران و از جمله شهرهایی است که بیش از ۸۰ درصد اراضی محدوده شهری این شهرستان در بافتهای هدف بازآفرینی واقع شده اند و این پروژه نیز اولین پروژه کلید به کلید استان تهران و دومین پروژه کلید به کلید در کشور بعد از استان قزوین است که طبق مقررات از میزان ۴۰ درصد سهم شهرداری واحدهای ساخته شده به جهت معوض معابر و پلاکهای آزاد شده در محله حصار چوپان که یک محله مصوب بافت فرسوده است به مردم تخصیص داده شود.
غفوری در ادامه گفت: در حال حاضر ظرف یک هفته کاری پروانه ساختمانی به جهت نوسازی بافتهای فرسوده توسط شهرداری این شهر صادر شده و کاملا به صورت صد در صد رایگان می باشد.
وی تصریح کرد: به لحاظ ثبت تعداد پروانه ساختمانی نیز در سامانه ستاد ملی و میزان ساخت و سازها در بافتهای فرسوده نیز صالحیه دومین شهر بعد از استان تهران است که امیدوارم سایر شهرداریهای استان نیز همچون صالحیه به این جریان نوسازی در بافت ملحق شوند و در سال ۱۴۰۳ شاهد یک جهش چشم گیر در این حوزه باشیم.