شناسهٔ خبر: 160860 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

ورود سامانه بارشی از روز جمعه به کشور

آسمان ابری- آسمان- باران کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا دو روز آینده جوی آرام همراه با کاهش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور برقرار است و سامانه بارشی جدید از اواخر وقت جمعه وارد کشور می‌شود.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی و آب و هوای کشور را برای امروز چهارشنبه ۲۳ اسفندماه توضیح داد و گفت: برای اکثر مناطق کشور در دو روز آینده، جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: از روز جمعه سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می‌شود و بعد از ظهر جمعه شاهد بارش در شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و مناطقی از جنوب غرب خواهیم بود.

به گفته گودرزی، شنبه این سامانه بارشی تقویت می‌شود و در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مثل قزوین، البرز و تهران سبب بارش باران، وزش باد و گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی خواهد شد.

وی افزود: به تدریج از اواخر روز شنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود و روز یکشنبه هفته آتی در اغلب مناطق کشور جوی آرام دارد.

کارشناس هواشناسی گفت: تهران امروز غبار محلی و گاهی وزش باد دارد، فردا نیز غبار محلی دارد و از جمعه شب و روز شنبه شرایط برای بارش باران، رگبار و رعدوبرق برای تهران مهیا می‌شود.

گودرزی یادآور شد: امروز بیشینه دمای پایتخت به ۱۶ درجه بالای صفر می‌رسد.