شناسهٔ خبر: 160871 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای بیش از ۳۰۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی استان اردبیل

عملیات آسفالت ریزی سرخه-سمنان معاون راهداری استان اردبیل گفت: بیش از ۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در ۱۱ ماهه گذشته روکش آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، آیدین هاشمی معاون راهداری استان اردبیل در بازدید از محور خلخال با بیان اینکه در مدت یاد شده ۵۴۶ هزار متر مربع عملیات لکه گیری و رفع چاله توسط راهداران در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان انجام شده گفت: در این مدت راهداران ۱۶ هزار کیلومتر از کانال‌های طرفین راه را اصلاح و بازسازی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در ۱۱ ماهه گذشته راهداران حدود ۴۴۰ هزار متر مربع قشر رگلاژ اجرا کرده‌اند، تصریح‌کرد: در مدت یاد شده ۱۹۷ هزار متر مکعب از شانه راه‌ها و راه‌های شنی نیز شن ریزی شده‌است.

معاون راهداری استان اردبیل در این مدت از ریگلاژ و تسطیح ۷ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های شنی استان خبر داد و یادآور شد: راهداران ۱۵۰ هزار متر مکعب عملیات ریزش برداری انجام داده‌اند.

هاشمی در ۱۱ ماهه گذشته خاک‌برداری و اصلاح ۲۳۷ هزار متر مکعب از پیچ‌ها را توسط راهداران یادآور شد و اظهار کرد: در مدت یاد شده بیش از ۲۵ هزار متر از راه‌های آسفالته درزگیری شده‌است.

وی در این مدت به تسطیح حدود ۱۷ هزار کیلومتر از حریم راه استان اشاره کرد و ادامه‌داد: در ۱۱ ماهه گذشته ۳۹۴ مقطع از مسیرهای مسدود شده در اثر سیلاب نیز بازگشایی شده‌است.

معاون راهداری استان اردبیل همچنین در ۱۱ ماهه گذشته از انجام ۱۰۵ هزار کیلومتر باند عملیات برف‌روبی در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: در مدت یاد شده راهداران ۱۰ هزار و ۷۰۴ تن نمک پاشی انجام داده‌اند.