شناسهٔ خبر: 160882 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در سلسله نشست های جهاد تبیین عنوان شد؛

جهاد تبیین بر همگان واجب و لازم است

جهاد تبیین در سلسله نشست‌های جهاد تبیین که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، جلوگیری از تحریف و بیان حقایق، ایجاد گفتمان، ایجاد تمدن نوین اسلامی از مهمترین آثار جهاد تبیین عنوان شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدموسی هاشمی تنکابنی امروز ۲۳ اسفند در سلسله نشست‌های جهاد تبیین که در ساختمان دادمان برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن ماه رمضان و اهمیت این ماه برای مسلمانان به تشریح نقطه نظرات خود در رابطه با جهاد تبیین که توسط رهبر انقلاب موردتاکید قرار گرفت، پرداخت.

وی با بیان اینکه امسال بهار قرآن و بهار طبیعت با هم مقارن شده است، گفت: در جهاد تبیین ضرورت دارد بایدها و نبایدها این جهاد را مدنظر قرار داده و بر اساس آنها عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در آیه ۱۲۵ سوره نحل واژه جهاد موردتاکید قرار گرفته است، افزود: جهاد به معنای تلاش، کوشش و انجام جدی کارهاست و یکی از واجبان دینی جهاد در راه خداست که رهبر انقلاب نیز بر آن تاکید ویژه دارند.

حجت‌الاسلام هاشمی تنکابنی در بیان ویژگی‌های جهاد گفت: جهاد هم فردی، هم تبیینی و هم بر تک تک افراد واجب، همگانی و فراگیر است.

به گفته وی، جهاد بر اساس عقلانیت، توکل و اخلاص، تقوا، شجاعت و حریت و شناخت معروف و منکر از جمله بایدهای جهاد تبیین و پرخاشگری در بیان، خلاف عقلانیت، خودخواهی و پرهیز از غلبه بر حریف جزو نبایدهای جهاد تبیین است.

وی توضیح داد: جلوگیری از تحریف و بیان حقایق، ایجاد گفتمان، ایجاد تمدن نوین اسلامی از مهمترین آثار جهاد تبیین است.

وی تاکید کرد: بودن مردم در صحنه بسیاری از مشکلات را حل می کند بنابراین در جهاد تبیین سه وظیفه اصلی وجود دارد که شامل ساختن هوادار، عضو گیری و ایجاد عنصر فعال است.

وی گفت: مصادیق جهاد تبیین باید بر اساس مستندات قطعی و تاریخی باشد، کارآمد باشد، بتواند ظرفیت‌های نظام را بیان کرد، بتواند خطر نفوذ را به مخاطبان گوشزد کند، مروج سبک زندگی ایرانی اسلامی باشد و سبب حفظ وحدت اسلامی شود.

وی تصریح کرد: جهاد تبیین به عنوان فریضه قطعی بر همگان واجب و لازم است.