شناسهٔ خبر: 160886 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

ارتقای ایمنی سفرهای نوروزی در دستور کار راهداری مازندران است

مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران ارتقای ایمنی سفرهای نوروزی را اولویت راهداری این استان دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران در رزمایش مشترک طرح نوروزی ۱۴۰۳ که به‌منظور آمادگی و هماهنگی موجود بین دستگاه‌های متولی در استان برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات همه دست اندرکاران در خصوص ایمنی راه‌ها، راهداری را شغلی سخت و توأم با ایثار و فداکاری دانست و اظهار کرد: ارتقای ایمنی سفرهای نوروزی در دستور کار راهداری مازندران است. 

جهانیان در حاشیه این رزمایش عنوان کرد: هماهنگی و تعامل بسیار مطلوب با دستگاه‌های ذیربط از جمله پلیس‌راه، هلال‌احمر و اورژانس و.... در اجرای طرح عملیات راهداری نوروزی صورت پذیرفت.

وی در خصوص فعالیتهای راهداری این اداره کل خاطرنشان کرد: این اداره کل در طول سال به‌طور جاری و ساری در تمامی محورها حضور فعال داشته و طرح ایمنی محورها را در دستور کار خود قرار داده و سعی بر آن دارد با برنامه ریزی‌های دراز مدت و کوتاه مدتی که داشته، بتواند با اجرای پروژه‌هایی از قبیل روکش آسفالت، نصب علائم، خط کشی و... شرایط بسیار مطلوبی را در تمامی فصول برای جاده‌های استان ایجاد نماید تا هیچ راننده و مسافری در جاده‌ها دچار مشکل نشود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران تصریح کرد: در طول ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی استان مازندران ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار فعالیت می‌کنند که ۳۵۰ نفر از راهداران سخت کوش و پرتلاش در قالب ۳۶ اکیپ راهداری زمستانی و با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در ۳۷۰۰ کیلومتر از راه‌های برفگیر و کوهستانی استان به انجام فعالیت‌های راهداری مشغول هستند.

جهانیان در ادامه به طرح " پاک‌سازی حریم راه‌های استان " اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه در راستای تأکید استاندار مبنی بر اجرای طرح مذکور، اقدامات گسترده و مثبتی از سوی راهداران این اداره کل و دیگر دستگاه‌های مرتبط در خصوص زیباسازی و پاک‌سازی حریم راه‌ها انجام پذیرفت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از اجرای عملیات گسترده ایمن سازی در سطح محورهای استان خبر داد و عنوان کرد: به‌منظور فرا رسیدن سال نو، عملیات ایمن سازی محورهای این استان با شتابی مضاعف در دستور کار ۳۰۰ راهدار پر تلاش این استان قرار دارد.

جهانیان در خاتمه به اجرای پویش همراهان سفر ایمن در سطح جاده‌های استان اشاره و اظهار کرد: از ۲۵ اسفندماه جاری تا ۱۳ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ پویش "همراهان سفر ایمن" را با رویکرد اصلی آموزش و افزایش دانش عمومی نسبت به فرهنگ صحیح رانندگی با ایجاد یک ایستگاه در محور ارتباطی گلوگاه اجرا خواهد کرد.