شناسهٔ خبر: 1609 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند:

واگذاری عرصه واحدهای مسکن مهر ۹۹ ساله با تعیین قیمت اراضی قانونی است

باران هاشم‌زهی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند واگذاری عرصه واحدهای مسکن مهر ۹۹ ساله با تعیین قیمت اراضی را قانونی دانست و گفت: این واگذاری‌ها با موافقت مالکان واحدها و بر اساس دستور ریاست مجمع عمومی انجام می‌شود.

باران هاشم زهی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ادعای غیر قانونی بودن واگذاری عرصه واحدهای مسکن مهر ۹۹ ساله با تعیین قیمت اراضی توسط کارشناس رسمی دادگستری را ناصحیح دانست و اظهار کرد: عرصه واحدهای ۹۹ سال بر اساس ابلاغیه‌های قانونی انجام می‌شود و بعد از ابلاغ «دستورالعمل اجرایی معاملات ثانویه مسکن مهر اعم از واحدهای تمام شده و نیمه تمام» از سوی وزارت راه و شهرسازی، نه تنها در شهر جدید پرند بلکه در تمام کشور واگذاری‌هایی بر اساس این ابلاغیه انجام شد و همچنان نیز این روند ادامه دارد. ضمن این‌که دستگاه‌های مربوطه ایرادی به این فعالیت وارد نکردند و از آن‌جایی که وزیر راه و شهرسازی ریاست مجمع عمومی را بر عهده دارد ابلاغ او برای واگذاری عرصه واحدهای مسکن مهر ۹۹ ساله مبنای کار در شرکت‌های عمران شهرهای جدید خواهد بود. 

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند درباره فرایند واگذاری این زمین‌ها توضیح داد: تعاونی‌های فعال در شهر جدید پرند مسئول انجام این تغییرات هستند و مدیران عامل تعاونی‌ها برای فروش عرصه به مالکان واحدهای مسکونی هماهنگی‌‌های لازم را انجام می‌دهند و این واگذاری‌ها با توجه به رضایتمندی و تقاضای مالکان واحدها انجام می‌شود.

وی افزود: 3 شرکت تعاونی در شهر جدید پرند برای واگذاری عرصه‌ها تقاضا داده‌اند که براساس شیوه‌نامه ابلاغی٬ کارشناس رسمی دادگستری قیمت‌گذاری‌ را انجام می‌دهد و هزینه‌ها ابلاغ می‌شود.

هاشم‌زهی در پاسخ به انتقادهایی مبنی بر این‌که واگذاری عرصه واحدهای مسکن مهر ۹۹ ساله با تعیین قیمت اراضی موجب افزایش قیمت مسکن در شهر پرند می‌شود گفت: وقتی مردم علاقه‌مند هستند که علاوه بر واحد، عرصه هم به آن‌ها تعلق بگیرد نباید جلوی این فرایند را گرفت٬ از سوی دیگر قیمت‌گذاری‌ها بر اساس زمان واگذاری واحدها یعنی سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ انجام می شود و تاثیر زیادی بر صعودی شدن روند قیمت زمین و مسکن در شهرهای جدید نخواهد داشت./

برچسب‌ها:

نظر شما