شناسهٔ خبر: 160905 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

نخستین مرکز مطالعات اقلیم - کشاورزی کشور در استان اردبیل راه اندازی می‌شود

مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" در سفر به استان اردبیل از راه اندازی نخستین مرکز مطالعات اقلیم - کشاورزی کشور در این استان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، مهدی رهنما «رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور» در سفر یک روزه به استان اردبیل ضمن دیدار و گفت و گو با مجید کوهی مدیرکل هواشناسی استان اردبیل، از راه اندازی نخستین مرکز مطالعات اقلیم – کشاورزی کشور ذیل این پژوهشگاه در آینده نزدیک در این استان خبر داد.

در این سفر که با همراهی ابراهیم فتاحی "معاون پژوهشی و فناوری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" صورت گرفت، طرفین در خصوص تدوین و اجرای دوره های آموزشی تخصصی، دوره های بازآموزی و کارآموزی، تدوین قراردادهای تحقیقاتی، برگزاری سمینارهای مشترک و نشر مجلات، کتب، مقالات و ایجاد وب ‌سایت‌های مورد نیاز به صورت گسترده اعلام آمادگی و همکاری کردند. 

مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ضمن بیان اهمیت مطالعات تغییر اقلیم در کشور و مطالعات تخصصی در حوزه هواشناسی کشاورزی، نقش و جایگاه استان اردبیل در این دو حوزه را بسیار مهم قلمداد کرد.

در ادامه این دیدار مجید کوهی مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از آمادگی کامل استان در جهت تاسیس و راه اندازی سریع این مرکز مطالعاتی خبر داد و افزود: طبق توافق انجام شده، با همکاری طرفین و تامین اعتبارات لازم، ساختمان قدیم اداره کل هواشناسی استان اردبیل تعمیر و تجهیز شده و به جهت راه اندازی این مرکز مطالعاتی در اختیار پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور قرار خواهد گرفت.

در پایان این دیدار، رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ضمن بازدید از ساختمان و امکانات موجود در ساختمان قدیم اداره کل هواشناسی استان اردبیل، این تاسیسات و امکانات اولیه را برای راه اندازی نخستین مرکز مطالعات اقلیم - کشاورزی کشور مناسب ارزیابی کرد.