شناسهٔ خبر: 160924 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ارتقای ایمنی و کاهش حوادث جاده ای صورت می پذیرد؛

اجرای پویش طرح نوروزی چشم به راهیم در خراسان جنوبی

جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از اجرای پویش طرح نوروزی چشم به راهیم از ۲۵ اسفند در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی), اسداله جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ضمن اشاره به اجرای پویش طرح نوروزی چشم به راهیم گفت: این طرح در راستای ارتقای ایمنی و  کاهش حوادث جاده ای همزمان در سراسر کشور از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ برگزار می شود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت های رسانه و صدا و سیما و با هدف فرهنگ سازی به مسافران در حوزه ایمنی در این طرح تصریح کرد: در راستای اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص فرهنگ‌سازی و ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی، پویش نوروزی "چشم به راهیم "در مجتمع خدماتی رفاهی زنان نرجس القورات برگزار می شود.

جلال زاده به ایجاد توجه و انگیزه در سرنشینان وسیله نقلیه برای ایفای نقش حداکثری موثر و هوشمندانه در کاهش حوادث اشاره کرد و افزود: نقش همراهان راننده در ایمنی سفرهای گروهی و خانواده، حواس‌پرتی ناشی از استفاده تلفن همراه، استعمال دخانیات و یا خوردن خوراکی، خستگی و خواب‌آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی و رانندگی در شرایط خاص، هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت موضوعات تشکیل‌دهنده پویش چشم به راهیم است.

وی با بیان اینکه در این پویش استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سازمانی و فراسازمانی پیش‌بینی شده است، یادآور شد: پویش ((چشم به راهیم )) با هدف افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های لازم برای تحقق اهداف و برنامه‌های هدف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار می‌شود.