شناسهٔ خبر: 160944 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع تصرف ۴۰ هکتار از اراضی دولتی در گیلان

رحمت زاده -معاون املاک وحقوقی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه وشهرسازی گیلان، از رفع تصرف بالغ بر ۴۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی در استان گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(گیلان)، محمدحسین رحمت زاده معاون املاک و حقوقی راه وشهرسازی گیلان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰هکتار از اراضی متعلق به دولت رفع تصرف و خلع ید شده است، گفت: در راستای صیانت از بیت المال یگان حفاظت از اراضی ملی راه وشهرسازی گیلان، با سازماندهی نیروهای در اختیار، ضمن اجرای طرح تشدید حفاظت از اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات، نسبت به رفع تصرفات و تعرضات از اراضی تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن، اجرای احکام قضایی و بازگشت به وضع سابق اقدام کرده است.

وی افزود: از این میزان ۲۶ مورد به متراژ۶۴۰۰۰۰مترمربع رفع تصرف فوری و ۱۹ مورد به متراژ۳۴۴۷۳۳مترمربع مربوط به اجرای احکام خلع ید صادره از محاکم است.

رحمت زاده خاطر نشان کرد: یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در استان به طور مداوم و شبانه روزی تصرف‌ها و تعرض‌های احتمالی به اراضی دولتی را رصد کرده و در صورت اقدام به تخلف به طور قانونی موضوع را مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه شماره تماس ۱۶۵۶ هم به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش های تصرف اراضی دولتی است، افزود: صیانت از اراضی ملی خط قرمز این اداره کل است و با تمام قوا از اراضی ملی به عنوان میراث ماندگار نسل‌های آینده حفاظت می‌کنیم.