شناسهٔ خبر: 160961 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل استان خبر داد؛

آغاز اجرای طرح نوروزی راهداری در کردستان

آمادگی ناوگان حمل ونقل عمومی اتوبوس استان چهارمحال وبختیاری به مشهد معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان از آغاز طرح نوروزی راهداری ویژه نوروز ۱۴۰۳ از امروز پنجشنبه ۲۴ اسفند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) سید عبدالرحمن حسینی معاون حمل و نقل استان کردستان اظهار کرد: طرح نوروزی راهداری به مدت ۲۳ روز تا ۱۷ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد و تمام راهداران آمادگی کامل جهت خدمات رسانی به مهمانان نوروزی را دارند.

 وی با بیان اینکه پیش فروش بلیط های نوروزی از ۱۷ اسفند آغاز شده است گفت: مسافران می توانند به صورت اینترنتی و حضوری نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند.

معاون حمل و نقل کردستان از مسافران خواست حتی الامکان سفرهای جاده‌ای با برنامه ریزی قبلی باشد. حسینی اذعان کرد: امسال در اقدامی متفاوت امکان ثبت نام مسافران در لیست انتظار فراهم شده و به محض افزایش ظرفیت به مسافرین اطلاع داده شود.

وی با بیان اینکه در قالب طرح نوروزی امسال پویش ها و کمپین های مختلفی برای رفاه حال مسافران و ایمنی کاربران در دستور کار قرار گرفته است، گفت: شعار امسال طرح نوروزی به دلیل تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان با عنوان « شهر ما روزه دار است» انتخاب شده است.

معاون حمل و نقل کردستان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از تصادفات جاده ای در ۳۰ کیلومتری جاده ها رخ می دهد، ادامه داد: کمپین ۶۰ _ ۳۰ به منظور جلوگیری از سوانح جاده ای و ایمنی کاربران نیز به اجر در خواهد آمد.

وی بر تشدید نظارتها بر شرکت های حمل و نقل، رانندگان، مراکز معاینه فنی سنگین و مجتمع های خدمات رفاهی تاکید کرد و افزود: گشت های این اداره کل به صورت شبانه روزی در پایانه های مسافربری مستقر هستند.

 حسینی همچنین از اجرای طرح کنترل از مبدأ برای ناوگان عمومی کشور خبر داد و گفت: این طرح به صورت نمادین از امروز پنجشنبه آغاز شده که در آن علاوه بر کنترل ناوگان از مبدا، عملکرد ناوگان عمومی در طول مسیر نیز رصد و بازدید می شود.

وی بیان کرد: از رانندگان و مسافرین خواستاریم به منظور تأمین ایمنی راهها همکاری لازم را در خصوص اجرای طرح های نظارتی داشته باشند.

معاون حمل و نقل کردستان یادآور شد: سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری به صورت ۲۴ ساعته جهت دریافت نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایت مسافرین و هموطنان در دسترس خواهد بود.