شناسهٔ خبر: 160983 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ انجام شد؛

برگزاری آخرین جلسه شورای مدیران اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در سال ۱۴۰۲

برگزاری آخرین جلسه شورای مدیران اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در سال ۱۴۰۲ جلسه شورای مدیران اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با هدف جمع بندی اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌ریزی برای تسریع در روند اجرای امور در سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ آخرین جلسه شورای مدیران اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، معاونین و روسای این اداره‌کل در سطح ستاد و شهرستان برگزار شد و در طی آن مدیران به ارائه گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲ و بیان چالش‌ها، مسائل و مشکلات و نقاط ضعف و قوت در حوزه‌های مختلف پرداختند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ابتدا تقارن ماه مبارک رمضان و عید باستانی نوروز اشاره کرد و گفت: مصادف شدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز یکی از زیبایی‌های سال جاری به شمار می‌آید این تقارن را به فال نیک گرفته، لذا حلول ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید نوروز را به خانواده بزرگ راه و شهرسازی و ملت شریف ایران تبریک و شادباش عرض می نمایم و سالی سرشار از سلامتی و بهروزی، طراوت و شادکامی، عزت و کامیابی را برای همگان آرزومندم.  

وی پس از استماع مباحث مطرح و گزارشات ارائه شده توسط معاونین و روسای ادارات ذیربط، ضمن ارائه رهنمودها و دستورات لازم در راستای رفع چالش های موجود، بر سرعت بخشی به اجرای پروژه‌ها تاکید و سیاست‌ها و خط مشی کلی جهت پیشبرد امور در سال ۱۴۰۳ را تبیین کرد و افزود: پایان سال فرصت مناسبی است تا به بازنگری اقدامات بعمل آمده پرداخته و براساس آن روش‌ها و برنامه‌های جدید ارائه شود.  

قاری قرآن با بیان اینکه مسئولیت در اسلام، امانتی الهی است و مدیران و روسا در مقابل سخنان و قول هایی که به مردم و پرسنل می دهند متعهد و مسئولند، گفت: از دیدگاه امام علی (ع) ارکان اصلی مدیریت شامل برنامه ریزی، سازماندهی و گزینش صحیح افراد، تقسیم کار، تصمیم گیری بر مبنای عقل و تدبیر و مشورت، قاطعیت، سعه صدر و بردباری، همدلی مهربانی و تواضع، وفای به عهد، پرهیز از تملق و ستایش بیجاست که ضروری است تمامی این مباحث سرلوحه کار قرار گیرد و از این امانت الهی مراقبت شود.  

وی با تاکید بر الکترونیکی کردن فعالیت ها در جهت سهولت و تسریع امور اظهار کرد: با این اقدام علاوه بر صرفه جویی در وقت و انرژی و کاهش هزینه ها، کارایی بهبود می یابد همچنین در صورتی که امور به صورت سیستمی و الکترونیکی پیش برود ارائه آمار و گزارشات به مردم و مراجع نظارتی بصورت دقیق و با سرعت انجام می شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر به لطف خدا و با تلاش های بعمل آمده توسط کارشناسان این اداره کل، سامانه داشبورد راه اندازی شده است و از ابتدای سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت همچنین جلسات توجیهی و آموزشی در این رابطه برگزار می شود تا به بهترین نحو ممکن بتوان از این سامانه در جهت پیش برد امور بهره برد.  

وی افزود: در این سامانه با توجه به اهمیت سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، کلیه اقدامات مرتبط با این طرح به تفکیک هر شهرستان مشخص شده است و علاوه بر نشان دادن درصد پیشرفت فعالیت ها در هر شهرستان، آمار مقایسه ای نیز ارائه می شود تا به شیوه علاوه بر ایجاد انگیزه نقاط ضعف و قوت مشخص و با سرعت مورد بررسی قرار گیرد.  

قاری قرآن در این نشست بر اجرای امور مطابق با قواعد و ضوابط کلی تاکید کرد و از مدیران حوزه‌های مختلف این اداره‌کل خواست تا با همت و تلاش مضاعف، در راستای رفع مشکلات مردمی در حوزه راه و شهرسازی گام بردارند و مباحث را با پیگیری، هماهنگی و همکاری میان مجموعه‌ها حل و فصل کنند.   

وی عنوان کرد: در تمامی حوزه‌های کاری، هماهنگی این اداره‌کل با ستاد وزارت راه و شهرسازی ضرورت دارد همچنین لازم است موارد هر حوزه با شهرستان‌ها نیز هماهنگ شود تا به این ترتیب تعهداتمان سهل تر قابلیت اجرا داشته باشد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به از سرگیری سفرهای شهرستانی در سال ۱۴۰۳ به روسای ادارات راه و شهرسازی شهرستان تابعه توصیه کرد: صورتجلسات سفرهای پیشین را به دقت مورد بررسی و تا حصول نتیجه پیگیری نمایند و در صورت عدم امکان اجرا دلایل، مدارک و مستندات کافی در این رابطه تهیه تا مورد رسیدگی قرار گیرد.  

وی برنامه‌های هر معاونت برای سال ۱۴۰۳ را ابلاغ و اظهار کرد: در سال جاری علیرغم وجود فراز و نشیب‌های فراوان و کمبود منابع، حجم و تراکم کار بسیار بالا بود و کارکنان این اداره کل با عزم و اداره همیشگی توانستند خدمات ارزنده‌ای در مسیر تحقق اهداف سازمانی ارائه کنند هرچند یقینا کارهایی نیز بر زمین مانده که برخی عوامل بیرونی بر آن تاثیر داشته لذا می‌بایست این موارد نیز احصا و به بهترین نحو انجام شود.  

قاری قرآن در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های ازرشمند کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، ابراز امیدواری کرد تا با همت و تلاش کارکنان خدوم این مجموعه سال ۱۴۰۳ نیز با روحیه مضاعف و تلاش چشمگیر در مسیر خدمت رسانی و تحقق اهداف تعیین شده گام برداشته شود.