شناسهٔ خبر: 160984 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسر کشور؛

پویش همراهان سفر نوروز ۱۴۰۳ در خوزستان اجرای می‌شود

پویش همراهان سفر ایمن خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: پویش همراهان سفر نوروز ۱۴۰۳ با نام چشم به راهیم در استان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهارکرد: پویش همراهان سفر نوروز ۱۴۰۳ با نام چشم به راهیم از شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت ۱۳ فروردین سال آینده در مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی کارون واقع در کیلومتر ۶ محور اهواز-بندرامام خمینی(ره) (آزادراه خلیج فارس) اجرا می شود.

وی هدف از اجرای این پویش را ارتقای ایمنی سفر و کاهش حداکثری آمار تصادفات و تلفات جاده ای دانست و افزود: کمک به افزایش ایمنی سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان از خودروهای شخصی و حمل ونقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه درطول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در طول سفر با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و نوروز، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص فرهنگ ایمنی و فرهنگ درست رانندگی و به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای از مهمترین اهداف این پویش است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه ۶۱ مجتمع خدماتی رفاهی در سطح محورهای استان فعال است، گفت: ۱۵ دقیقه استراحت در ازای هر ۲ ساعت رانندگی می‌ تواند بسیاری از حوادث جاده ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت مجتمع های خدمات رفاهی و ایستگاه های اجرای طرح پویش همراهان سفر است.

جولانژاد یادآور شد: پویش همراهان سفر ایمن با روش‌ های گوناگون و با استفاده از قابلیت ‌های مختلف رشته ‌های هنری و بکارگیری هنر موسیقی بومی محلی، سعی دارد آموزش و افزایش دانش عمومی نسبت به فرهنگ صحیح رانندگی را ارتقا دهد.