شناسهٔ خبر: 160986 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یکصد و نوزدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان؛

وضعیت طرح های حمایتی تولید مسکن در شهرستان های بویین و میاندشت و خورو بیابانک رسیدگی شد

یکصد و نوزدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان وضعیت طرح های حمایتی تولید مسکن در شهرستان های بویین و میاندشت و خورو بیابانک در یکصد و نوزدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ یکصد و نوزدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و دیگر اعضا برگزار شد.  

در این نشست ۳ دستور کار مورد بررسی قرار گرفت و ضمن ارائه گزارشی از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان درخصوص مشکلات و درخواست های این سازمان جهت ارائه خدمات مهندسی در سطح استان، مباحث با همفکری اعضا مورد رسیدگی قرار گرفت.   

در ادامه وضعیت مسکن شهرستان بویین میاندشت و خورو بیابانک به صورت کامل در زمینه های تامین زمین، اراضی الحاقی، مراحل ساخت پروژه ها، خدمات زیربنایی و ... بررسی و ضمن ارائه گزارشی از سوی فرمانداران این شهرستان ها، مشکلات اجرایی رسیدگی و تعیین تکلیف و مصوبات نشست پیشین پیگیری شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه در خصوص مباحث مطرح شده اظهار کرد: مطابق با گزارشاتی که ارائه شد در شهرستان خوروبیابانک شهرهای خور، جندق و فرخی در مجموع بیش از ۳ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که پس از بررسی های بعمل آمده بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال هستند.  

وی با اشاه به اینکه برای بیش از ۴۸۰ متقاضی تا کنون تخصیص پروژه صورت گرفته است، گفت: در این ۳ شهر تا کنون بالغ بر ۴۸۰ واحد در پروژه های گروه ساخت تعریف شده است و در حال حاضر افزون بر ۱۷۰ واحد دارای پروانه ساختمانی بوده و فونداسیون بیش از ۱۳۰ واحد اتمام یافته است.  

قاری قرآن در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهرستان بوئین و میاندشت اظهار کرد: در این شهرستان نیز برای شهرهای بوئین میاندشت و افوس در مجموع بیش از ۱ هزار و ۸۰۰ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، افزون بر ۷۷۰ متقاضی حائز شرایط بوده و برای بالغ بر ۱۴۰ متقاضی تخصیص پروژه صورت گرفته است.  

وی افزود: در حال حاضر در شهر بویین میاندشت واگذاری گروهی برای ساخت ۸۴ واحد انجام شده و تا کنون ۷۰ واحد دارای پروانه ساختمانی است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان بیان کرد: تعداد متقاضیان تخصیص پروژه در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان، افزون بر ۳۶ هزار نفر است، در این طرح بیش از ۴۵۲ هزار و ۸۰۰ نفر ثبت نام کردند و در حال حاضر افزون بر ۱۵۴ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط بوده‌اند.  

وی گفت: با تلاش های شبانه روزی مجموعه دست اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان پیشرفت فیزیکی پروژه ها از فونداسیون تا نازک کاری در دست اقدام بوده و متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح در استان اصفهان حدود ۴۰ درصد است.