شناسهٔ خبر: 161010 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به خراسان‌رضوی؛

۴ پروژه فرودگاهی در مشهد افتتاح می‌شود

بذرپاش فرودگاه مشهد همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به خراسان رضوی، توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد، توسعه اپرون فرودگاه مشهد، ۳ پل‌ ارتباطی انتقال مسافران و سامانه جدید کمک ناوبری ILS فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۲۵ اسفند، مهرداد بذرپاش در سفر به استان خراسان رضوی، چهار پروژه فرودگاهی را افتتاح می‌کند.

توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد، توسعه اپرون فرودگاه مشهد، افتتاح ۳ پل‌ ارتباطی انتقال مسافران و افتتاح سامانه جدید کمک ناوبری ILS فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد از جمله خدماتی است که به فرودگاه مشهد افزوده شده است و در سفر امروز وزیر راه و شهرسازی به مشهد بهره‌برداری می‌شود.

توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد

بر اساس اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، با بهره‌برداری از این پروژه، ۲۰ هزار مترمربع به فضای ترمینال داخلی فرودگاه مشهد افزوده شده و فضای آن به ۵۷ هزار مترمربع می‌رسد. همچنین، این پروژه عمرانی با رویکرد افزایش کیفیت خدمات‌دهی به زائران و مسافران در ۴ طبقه و با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال احداث شده است.

با افتتاح پروژه توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد، این شهر بزرگ، سالانه، ظرفیت اعزام و پذیرش ۱۴ میلیون مسافر هوایی را خواهد داشت.

توسعه اپرون فرودگاه مشهد

پروژه توسعه اپرون با مساحت ۸۰ هزار متر مربع، سبب افزوده‌شدن ۱۵ پوزیشن جدید جهت پارک هواپیما در فرودگاه مشهد می‌شود که با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال احداث شده است.

افتتاح ۳ پل‌ ارتباطی انتقال مسافران

در جهت افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به مسافران و زائران امام رضا(ع)، ۳ پل‌ ارتباطی انتقال مسافران با اعتباری بالغ بر ۶۳۰ میلیارد ریال، در ترمینال داخلی فرودگاه مشهد نصب و افتتاح خواهد شد. 

افتتاح سامانه جدید کمک ناوبری ILS فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد

سامانه قدیمی کمک‌ناوبری ILS فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد پس از ۲۶ سال فعالیت، خاموش و سامانه جدید با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال نصب شد.

نصب سامانه‌ی جدید ILS با توجه به وضعیت جوی فرودگاه مشهد، سبب کاهش تاخیر و فرود ایمن پروازها در شرایط مه‌، گرد و غبار و یا هنگام بارندگی، خواهد شد.