شناسهٔ خبر: 161013 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

پویش نوروزی «چشم به راهیم» در بوشهر اجرا می‌شود

مجتمع خدمات رفاهی بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: با هدف ارتقای ایمنی، کاهش حوادث رانندگی و آگاه سازی مسافران نوروزی، پویش سراسری «چشم به راهیم» در استان بوشهر اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: با هدف ارتقای ایمنی، کاهش حوادث رانندگی و آگاه سازی مسافران نوروزی، پویش سراسری «چشم به راهیم» در استان بوشهر اجرا می شود.
اخترشناس با اشاره به برگزاری پویش همراهان سفر طی سفرهای نوروزی دو سال گذشته افزود: این رویکرد امسال با نام پویش «چشم به راهیم» از ۲۵ اسفندماه سالجاری تا ۱۳ فروردین ماه سال آینده در مجتمع خدماتی رفاهی نورافکن در بزرگراه خلیج فارس (کیلومتر ۴۰ محور برازجان به بوشهر) با برنامه های فرهنگی، مذهبی، هنری و آموزشی اجرا خواهد شد.
وی اضافه کرد: رویکرد اصلی این پویش، ترغیب سرنشینان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی به استراحت در طول سفر جهت رفع خستگی و کاهش سوانح رانندگی می باشد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر یادآور شد: همچنین اشاعه و پاسداشت ارزش‌ های دینی با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و نوروز و افزایش جاذبه‌ های جاده‌ای با برنامه های هنری از مهم‌ترین اهداف پویش «چشم به راهیم» است.
دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان بوشهر تصریح کرد: ۱۵ دقیقه استراحت در ازای هر ۲ ساعت رانندگی می‌تواند بسیاری از حوادث جاده‌ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت، مجتمع‌ های خدمات رفاهی و ایستگاه‌ های اجرای طرح پویش «چشم به راهیم» است.