شناسهٔ خبر: 161025 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد؛

آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای خدمت‌رسانی به ۱۷ میلیون مسافر در ایام نوروز

بذرپاش فرودگاه مشهد وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای خدمت‌رسانی به ۱۷ میلیون مسافر در بخش حمل و نقل، گفت: فرودگاه‌ها موظف هستند استانداردهای شرکت فرودگاهی را رعایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش عصر جمعه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، گفت: به زودی عملیات سنگین راهداری در بخش حمل و نقل جاده‌ای کشور آغاز می‌شود و این جهاد تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت، این وضعیت همچنین برای بخش‌های حمل و نقل ریلی و هوایی نیز مترتب است.

افزایش ظرفیت سالانه مسافر فرودگاه مشهد از ۷ به ۱۰میلیون نفر

عضو کابینه دولت سیزدهم به طرح‌های توسعه‌ای بهره برداری شده در فرودگاه مشهد اشاره و بیان کرد: با افتتاح این طرح‌ها ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه بین المللی مشهد از هفت میلیون نفر اسمی در سال به ۱۰ میلیون نفر اسمی افزایش می‌یابد که البته از فرودگاه مشهد بیشتر از ظرفیت اسمی بهره گرفته می‌شود.

ایمنی و آسایش، راهبردهای فرودگاه‌های کشور

وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان رشد ظرفیت خدمات‌رسانی به مسافران در فرودگاه مشهد نویدبخش رسیدن به اهداف این وزارتخانه برای ایفای نقش این فرودگاه در ترانزیت بین المللی است.

بذرپاش با بیان اینکه دو راهبرد "ایمنی" و تامین "آسایش" مردم برای حوزه فرودگاه‌های کشور در نظر گرفته شده و به شرکت فرودگاهی ابلاغ شده است، گفت: تامین ایمنی مسافران در اولویت وزارت راه و شهرسازی است و تجهیزات کمک ناوبری که امروز در فرودگاه مشهد بهره‌برداری شد به ایمنی بالاتر پروازها، کاهش تاخیر و ارتقای ایمنی و کیفیت پروازها کمک می کند.

تاخیرهای پروازهای مشهد کاهش می‌یابد

وی یکی از مشکلات پرتکرار فرودگاه بین المللی مشهد را هوای مه آلود آن در فصول مختلف دانست و گفت: این موضوع تاخیر یا کنسل شدن پروازها را به دنبال داشته و زمینه گلایه مندی مردم را فراهم کرده است، تجهیزات کمک ناوبری که امروز به بهره برداری رسید، امکان انجام پرواز را فراهم کرده و میزان تاخیرها یا کنسلی پروازها را کاهش می دهد.

نمره خوب فرودگاه‌های کشور در تامین ایمنی پرواز

بذرپاش به تجهیزات مورد استفاده فرودگاه ها اعم از تجهیزات اطفای حریق و سیستم های هشدار دهنده و سایر تجهیزات کمک دهنده به ارتقای ایمنی فرودگاه ها اشاره و بیان کرد: تامین این تجهیزات برای همه فرودگاه ها در راس امور شرکت فرودگاهی قرار دارد، با وجود تحریم ها و کمبود منابع، موفق شدیم در بحث تامین ایمنی پروازها نمره خوبی دریافت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی به راهبرد دوم حوزه فرودگاهی کشور مبنی بر تامین آسایش و آرامش مسافران اشاره کرد و گفت: ۲۰ هزار مترمربعی که به وسعت فرودگاه مشهد اضافه شده است، معطلی مسافران در ورودی و خروجی ها بابت چک‌های امنیتی، مسائل ترانزیتی و گمرکی را کاهش می دهد.

وی با تاکید بر لزوم تامین پل های ارتباطی پیاده و سوار شدن مسافر در همه فرودگاه های کشور که امکان نصب آن را دارند، گفت: در سال آینده مجوزهای لازم به فرودگاه های کشور که ظرفیت نصب این پل های ارتباطی و اتصال آن به هواپیماها را داشته باشند، داده خواهد شد تا زمان سوار و پیاده شدن مسافر به حداقل برسد، بسیاری از فرودگاه های دنیا دیگر استفاده از اتوبوس برای رساندن مسافر به هواپیما یا بالعکس را کنار گذاشته اند.

بذرپاش به رشد خدمات در فرودگاه مشهد اشاره کرد و افزود: روزانه ۲۴ هزار مسافر از این فرودگاه استفاده می کنند و میزان ظرفیت میزبانی این فرودگاه رو به افزایش است، در برخی روزهای خاص تعداد پروازها در این فرودگاه به ۲۰۰ مورد می رسد.

وی بیان کرد: با توجه به حجم بالای مسافرین در فرودگاه مشهد لازم است که هم در این فرودگاه و هم در سایر فرودگاه‌های پرتردد کشور، شرکتهای هواپیمایی نمایندگی های خود را مستقر کنند تا به ویژه در ایام پرتردد سال،  پاسخگوی مردم درباره معطلی یا تاخیر پروازها باشند زیرا یکی از گلایه‌های همیشگی مردم این بوده که چرا فردی یا شرکتی در فرودگاه پاسخگوی تاخیر پروازها یا کنسلی آنها نیست.

بذرپاش تصریح کرد: آماده خدمت‌رسانی به ۱۷ میلیون مسافر در بخش حمل‌ونقل هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود ۵۶ فرودگاه در اختیار شرکت فرودگاهی کشور گفت: همه فرودگاه ها موظف هستند استانداردهای شرکت فرودگاهی را رعایت کنند، فرودگاه هایی که در مالکیت شرکت فرودگاهی نیستند نیز نباید استانداردهایی به غیر از استانداردهای این شرکت وضع کنند.