شناسهٔ خبر: 161026 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

ظرفیت اسمی پذیرش سالانه مسافر فرودگاه مشهد به ۱۰ میلیون نفر افزایش یافت

بذرپاش فرودگاه مشهد وزیر راه و شهرسازی گفت: با بهره‌برداری از چهار طرح توسعه‌ای در فرودگاه مشهد ظرفیت اسمی پذیرش سالانه مسافر در این فرودگاه از هفت میلیون به ۱۰ میلیون نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح و بهره‌برداری از ۴ طرح فرودگاهی در فرودگاه مشهد در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: همه همکاران در بخش‌های مختلف حمل‌ونقلی اعم از حمل‌ونقل جاده‌ای، راه‌آهن، فرودگاه‌ها، ستاد وزارتخانه، معاونت حمل و نقل و سایر بخش‌ها، بسیج شده‌اند تا حداکثر ظرفیت را برای حمل و نقل ایمن و مناسب در نوروز ۱۴۰۳ ارایه دهند.

بذرپاش افزود: پیش‌بینی ما این است که ۱۷ میلیون مسافر در ایام سفرهای نوروز از مدهای مختلف حمل و نقلی سفر خود را انجام دهند، بنابراین همه تجهیزات و ظرفیت‌های وزارتخانه و شرکت‌ها ‌و سازمان‌های حمل و نقلی به خدمت آمده‌اند.

عضو کابینه دولت سیزدهم راهبرد وزارت راه و شهرسازی را مبتنی بر تامین ایمنی و آسایش مسافران عنوان کرد و افزود: با راه اندازی پل‌های تلسکوپی پیاده و سوار شدن مسافر از اتوبوس در فرودگاه به حداقل خواهد رسید. در برنامه است تا در سال ۱۴۰۳ پل‌های بیشتری نصب شوند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نصب پل‌های ارتباطی بین فرودگاه و هواپیما موسوم به پل «تلسکوپی» در تمامی فرودگاه‌هایی که ظرفیت نصب آن را دارند، آغاز شده است و امروز یک مورد از آن در فرودگاه بین المللی مشهد به بهره برداری رسید تا زمینه آسایش مسافران را فراهم کند.

وی اظهار کرد: جدا کردن ورودی و خروجی فرودگاه و افزایش ظرفیت ترمینال‌های آن به افزایش کیفیت خدمات در فرودگاه ها کمک خواهد کرد، طرح توسعه ترمینال چندی قبل در فرودگاه اهواز و امروز در فرودگاه مشهد بهره برداری شد، در این راستا افزایش ظرفیت ترمینال‌های فرودگاه‌های دیگر کشور نیز در دست اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی ایجاد ایستگاه‌های بیشتر در فضای فرودگاهی برای توقف هواپیماها را از دیگر طرح‌هایی برشمرد که در فرودگاه‌های کشور دنبال می‌شود و امروز در فرودگاه مشهد به بهره‌برداری رسیده است.

بذرپاش اظهار کرد: با بهره‌برداری از چهار طرح توسعه‌ای در فرودگاه مشهد ظرفیت اسمی پذیرش سالانه مسافر در این فرودگاه از هفت میلیون به ۱۰ میلیون نفر افزایش یافته است، ضمن اینکه با افزایش تجهیزات، شمار پروازهای روزانه آن نیز به زودی بیشتر خواهد شد.

وی، توسعه ناوگان حمل و نقلی اعم از هوایی، ریلی و جاده ای را از رویکردهای اصلی وزارت راه و شهرسازی برشمرد و گفت: روند به‌کارگیری هواپیماهای جدید در ناوگان هوایی کشور به صورت مستمر در حال انجام است، همچنین لوکوموتیو و وسایل نقلیه جدید نیز به ناوگان حمل و نقل ریلی و جاده ای کشور اضافه می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی در خصوص امکان قرار گرفتن سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مجموعه این وزارتخانه گفت: انتقال آن به دولت به طور کلی منتفی است.