شناسهٔ خبر: 161031 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

بررسی رفع مشکلات بارگیری از منطقه سنگان راه‌آهن شرق به میاندشت

ع بررسی مشکلات بارگیری مجموعه توسعه ملی سناباد از منطقه سنگان راه‌آهن شرق به میاندشت در جلسه هم اندیشی مدیر کل راه آهن شرق، با مدیر این مجموعه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن، در جلسه هم اندیشی مدیر کل راه آهن شرق، با مدیر مجموعه توسعه ملی سناباد، شناسایی، تحلیل و بررسی راهکارهای ارسال گندله تولیدی این شرکت به مقاصد شادگان و سفید دشت و سایر مقاصدی که اتصال ریلی آن در حال پیگیری است و همچنین در خصوص راهکارهای لازم جهت مشارکت و یا تعیین پیمانکار بهره برداری ایستگاه توسعه ملی بحث و تبادل نظر شد.

علی حکامی قاسمی، در توضیح این خبر گفت: تولید ۲ و نیم میلیون تن کنسانتره و ۲ و نیم میلیون تن گندله در مجموعه توسعه ملی سناباد در حال انجام و بهینه سازی است که محصولات تولیدی علاوه بر مصرف صنایع داخلی منطقه سنگان به مقاصد میاندشت، شادگان و فولادسازی قائنات ارسال می‌شود.

مدیر کل راه آهن شرق ادامه داد: حمل ریلی کنسانتره این شرکت در ۱۱ ماهه سال جاری، ۷۴۴ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، با ۶۷۱ هزار تن به ثبت رسیده افزایشی بوده و این عملکرد مثبت، نتیجه مشارکت و تعامل راه آهن شرق، با مشتریان در سال جاری است.