شناسهٔ خبر: 161048 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

اعلام آمادگی وزارت کشور برای به‌کارگیری خدمات آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در شهرها

نشست شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: آمادگی داریم و علاقمند هستیم که از تجهیزات پیشرفته اسکن معابر و سامانه مدیریت دارایی روسازی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در کلان شهرها و در معابر درون شهری، برای بهسازی معابر استفاده کنیم و در آینده نیز تمامی شهرهای کشور از این خدمات و مزایای آن بهره مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت ازمایشگاه فنی و مکانیک خاک،  مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با حضور در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و جمع مدیران ارشد این شرکت گفت: طی ماه قبل ۳۶ هزار پروژه به ارزش ۳ هزار همت در کشور کلنگ زنی و یا افتتاح شده است که با توجه به وضعیت سخت اقتصادی و کمبود منابع ساخت و توسعه کشور، حضور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در این پروژه‌ها به عنوان بازوی توانمند و چشم بینای دولت در امرکنترل کیفیت و افزایش عمر مفید و کاهش هزینه ها بسیار مهم و تاثیر گذار است.

جمالی‌نژاد ادامه داد: اطمینان کاملی به شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در نظارت و ارتقاء کیفیت در پروژه‌های عمرانی در سراسر کشور داریم و در این راستا معتقدیم که عجله در افتتاح پروژه‌ها به هیچ عنوان نباید بهانه ای برای کاهش کیفیت و کاهش طول عمر مفید پروژه‌ها در کشور شود.

وی ادامه داد: مدیران شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک باید خیلی قاطع در ارائه گزارش عمل کنند و نگذارند منابع مالی دولت در پروژه‌ها به هدر برود و باید قاطعانه جلوی کاهش کیفیت و فدا کردن کیفیت در مقابل سرعت را بگیرند و به عنوان بازوی توانمند دولت به نقش آفرینی تاثیرگذار خود ادامه دهند.

جمالی نژاد خاطر نشان کرد: حضور تاثیرگذار شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پروژه‌های وزارت کشور، شهرداری ها و دهیاری ها خیلی پر رنگ است.

وی ادامه داد: تفاهم نامه‌ای که بین شرکت آزمایشگاه و معاونت عمرانی وزارت کشور به امضاء رسیده است تفاهم نامه خیلی خوب و قابل اجرایی در کشور بوده و باید همکاری‌ها در این زمینه تقویت شود و حضور آزمایشگاه برای تاثیرگذاری بیشتر در پروژه‌های عمرانی وزارت کشور و دستگاه‌های وابسته به آن تقویت شود.

وی گفت: آمادگی داریم و علاقمند هستیم که از تجهیزات پیشرفته اسکن معابر و سامانه مدیریت دارایی روسازی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در کلان شهرها و در معابر درون شهری، برای بهسازی معابر استفاده کنیم و در آینده نیز تمامی شهرهای کشور  از این خدمات و مزایای آن بهره مند شوند.

جمالی نژاد خاطر نشان کرد: تفاهم نامه منعقد شده در سراسر کشور به همه مسئولین مرتبط ابلاغ شده است و همه شهرداران و دهیاران با موضوع تفاهم نامه آشنا هستند و گفتمان ارتقاء کیفیت در پروژه های عمرانی در سراسر کشور تسریع پیدا کرده است.

وی افزود: به دنبال عملیاتی کردن تمام مفاد تفادهم نامه هستیم و تلاش شده است حضور پر رنگ شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را در مراجع تصمیم گیری و شوراهای فنی در سراسر کشور داشته باشیم و این حضور و اهتمام مزیتی برای پروژه‌های عمرانی است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور  با تاکید بر این که شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک باید به  عنوان یک شرکت حاکمیتی در دولت باقی بماند تصریح کرد: حضور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارتقاء کیفی پروژه‌های عمرانی کشور بسیار تاثیر گذار است و این شرکت باید به عنوان یک شرکت حاکمیتی در کشور و در کنار دولت به عنوان چشم بینای دولت فعالیت کند و نه فقط در پایش کیفیت بلکه به عنوان یک مشاور قوی و امین در کنار سایر مشاورین دولت  و به عنوان یک دستگاه حاکمیتی و مرجع در کنار دستگاه‌های اجرایی کشور به فعالیت خود ادامه دهند و جدا شدن آن به عنوان یک دستگاه صرفا متصدی اشتباه و زیان بار است.