شناسهٔ خبر: 161056 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خرید بیش از هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال ماشین آلات راهداری در خراسان رضوی

ماشین آلات راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون مبلغ هزار و ۶۸۴ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال برای خرید و تجهیزات ماشین آلات راهداری هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: این اداره کل در سال جاری توانسته تعداد ۸ دستگاه لودر با اعتباری بالغ بر ۴۲۸ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال خریداری کند.

وی اظهار کرد: علاوه بر ۸ لودر خریداری شده این اداره توانسته قرارداد ۳ دستگاه لودر دیگر را نیز به ارزش ۱۵۹ میلیارد و ۵۷۶ هزار ریال را منعقد نماید که حداکثر در هفته‌های ابتدایی سال آینده تحویل این اداره کل می‌شود.

شهامت از خرید یک دستگاه بیل مکانیکی به ارزش ۷۰ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال در سال جاری خبر داد و گفت: علاوه بر این بر اساس نیاز مبرم به این وسیله راهسازی توانستیم برای خرید یک دستگاه بیل مکانیکی دیگر نیز به ارزش ۷۳ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال را اقدام کنیم که هم اکنون مناقصه آن برگزار و پیمانکار آن نیز مشخص شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی همچنین اظهار کرد: برای افزایش توان راهداری زمستانی ۸ دستگاه تجهیزات نمک پاش به مبلغ ۱۱۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال و ۴ دستگاه بیل برفروبی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال خریداری شده‌است.

وی تصریح‌کرد: امسال برای بازسازی صفر تا صد و اورهال ۶ دستگاه از ماشین آلات سنگین راهداری مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: برای اورهال دیگر ماشین آلات راهداری اعم از سبک، نیمه سنگین و سنگین طی امسال بالغ بر ۲۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده‌است.

وی افزود: فقط برای لوازم مصرفی در سال ۱۴۰۲ اعم از تیغه، روغن، لاستیک و سوخت ۵۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده‌است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی دارای ۲۸۸ ماشین سنگین راهداری، ۲۵۹ خودروی نیمه سنگین و ۱۰۸ خودروی سبک و بیش از ۷۳۵ نفر راهدار است.