شناسهٔ خبر: 161067 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیرکل لجستیک راه آهن کشور از ایستگاه مرزی شمتیغ راه آهن شرق

ع مدیرکل لجستیک راه آهن کشور از ایستگاه مرزی شمتیغ راه آهن شرق بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صادق تخمه چیان مدیر کل لجستیک راه آهن ج.ا.ا، از وضعیت توپوگرافی منطقه و اراضی تخصیص یافته به مرکز لجستیک شمتیغ بازدید کرد و این موارد را از نزدیک مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه‌آهن شرق، علی حکامی قاسمی در بازدید از ایستگاه مرزی شمتیغ و همراهی با مدیر کل لجستیک راه‌آهن، تسریع در تکمیل و بهره برداری از خط ریلی بین المللی راه‌آهن خواب - هرات را یکی از برنامه‌های دولت، وزارت راه و شهرسازی، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و اداره کل راه‌آهن شرق بیان کرد و افزود؛ باتوجه به ظرفیت موجود، تسهیل دسترسی در این منطقه از نظر استراتژیک بسیار مهم است.

وی گفت: این خط در راستای گسترش شبکه ریلی، توسعه و پیشرفت منطقه به‌ویژه کشور افغانستان، در تکمیل و توسعه شبکه ریلی کشورهای اکو و ترانزیت کالا از کشورهای آسیای میانه با اقیانوس هند و همچنین از طریق ترکیه به اروپا نقش به سزایی دارد.

حکامی قاسمی خاطر نشان کرد: مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری، صادرات، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند.