شناسهٔ خبر: 161074 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت راه آهن:

ادعای انتصاب رفاقتی در راه آهن خلاف واقع است

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت راه آهن معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت راه آهن در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی گفت: چه طور برخی مدعی انتصابات سیاسی و رفاقتی در راه آهن می شوند، آن هم در زمانی که قائم مقام و پنج معاون از ۶ معاون راه آهن که ارکان اصلی مدیریتی آن هستند تغییری نکردند؟

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران محمدرضا نصرت نظامی، معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت راه‌آهن اظهار کرد: به‌تازگی رئیس اخیر هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های ریلی محتوای نامه هفت ماه پیش این انجمن که سراسر خلاف واقع بوده است را بازنشر کرده و مجدداً مدعی شده که انتصابات سیاسی و رفاقتی در راه‌آهن منجر به تولید و تشدید بحران در کشور و این صنعت شده که بیان چنین ادعای کذب جای تعجب دارد.

نصرت نظامی افزود: اولاً انتصاب آقای صالحی به‌عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت راه‌آهن ج. ا. ا توسط هیئت وزیران صورت گرفته و صرفاً متکی بر پیشنهاد یک مقام عالی دولتی یا هر شخصیت صاحب منصب یا ذی‌نفوذ دیگر نبوده و چنین ادعایی توهین به دولت سیزدهم است. ثانیاً تخصص علمی و سوابق اجرایی ایشان و تحول صورت گرفته در مجموعه راه‌آهن نیز گواه باطل بودن این مدعاست و کتمان سوابق علمی و اجرایی ایشان در حوزه ریلی و حرفه‌ای دروغ و خلاف واقع در این زمینه توهین به مخاطبان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع راه‌آهن در ادامه گفت: شاید برخی افراد، تصور کنند که منظور انجمن صنفی تغییرات مدیریتی در بدنه راه آهن است که این ادعا هم محلی از اعراب ندارد، چرا که با وجود اختیار قانونی مدیرعامل و بر خلاف رویه همه مدیران‌عامل گذشته، در بین مدیران ارشد راه‌آهن یعنی قائم مقام شرکت و 6 معاون، تنها یک نفر تغییر کرده و دکتر صالحی در عمل به‌دور از هرگونه نگاه سیاسی به شرکت تخصصی راه‌آهن، با 6 نفر از هفت مدیر ارشد منصوب در دولت گذشته ادامه همکاری داده است که این نوع نگاه تخصصی در ادوار راه‌آهن بی سابقه است.

نصرت نظامی تأکید کرد: با مطالعه سوابق پیشین راه‌آهن، می‌توان به این واقعیت پی برد که در هنگام جابه‌جایی دولت‌ها و تغییر مدیران‌عامل، تمامی یا اکثر مدیران ارشد و میانی راه‌آهن تغییر کرده‌اند و حتی این تغییرات بیش از آنکه وابسته به تغییر دولت‌ها باشد وابسته به تغییر مدیران‌عامل بوده است. بنا بر این ادعای انتصابات رفاقتی و سیاسی در بدنه مدیران راه‌آهن با تغییر تنها یک نفر از ۷ مدیر ارشد هم حرفی خلاف واقع است.

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت راه‌آهن که سابقه‌ای طولانی در شرکت‌های مختلف دولتی و غیر دولتی از جمله شرکت راه‌آهن و شرکت‌های مرتبط با این حوزه از جمله صندوق پس‌انداز کارکنان راه‌آهن را دارد، گفت: البته جالب است چنین ادعاهایی از سوی فردی مطرح می‌شود که خودش بدون حتی یک روز سابقه در صنعت ریلی و شرکت راه‌آهن و به‌واسطه رفاقت با افراد خاص یکباره از فضای دارویی و تاکسی‌رانی به عضویت هیئت مدیره صندوق پس‌انداز کارکنان راه‌آهن و مدیرعاملی یکی از شرکت‌های حمل و نقلی زیرمجموعه صندوق نائل شدند.