شناسهٔ خبر: 161089 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی در سازمان هواشناسی

ع جلسه هماهنگی خدمات سفر نوروز سازمان هواشناسی با حضور رئیس سازمان هواشناسی کشور و مدیران ارشد سازمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، سحر تاج بخش مسلمان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور در جلسه هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی اظهار کرد: مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی و حدود ۳۵۰۰ ایستگاه هواشناسی در ایام نوروز فعال هستند و اوضاع جوی کشور را رصد می کنند.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از این ایستگاه به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند و مهمترین داده های پایه برای تولید محصولات مهم سازمان نظیر پیش بینی های کوتاه مدت را تولید می کنند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور افزود: فعالیت شبانه روزی این ایستگاه ها محدود به ایام نوروز نیست و در تمام طول سال با حضور کارشناسان خبره و زحمتکش هواشناسی فعال و در حال خدمات رسانی هستند.

تاج بخش مسلمان تصریح کرد: واحدهای عملیاتی ستاد سازمان هواشناسی کشور نظیر مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی و اداره مخابرات و... نیز در تمام طول سال به صورت شبانه روزی فعال بوده و مشغول خدمت رسانی به مردم عزیز کشور هستند.

وی عنوان کرد: بررسی های نقشه های هواشناسی نشان می دهد که در هفته های پایانی سال و هفته های آغازین سال جدید نیز چندین سامانه بارشی کشور بخش هایی از کشور را تحت تاثیر قرار می دهند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور افزود: تمامی همکارانم در واحدهای عملیاتی ستاد سازمان و استان ها همچون گذشته شرایط جوی کشور در ایام سفرهای نوروز را با دقت رصد می کنند و هشدارهای لازم برای مواجهه مناسب با شرایط جوی مخاطره آمیز را صادر خواهند کرد.

تاج بخش مسلمان ادامه داد: تمامی تمهیدات لازم برای ایام سفرهای نوروز در سازمان هواشناسی کشور اتخاذ شده و توصیه می کنیم مردم عزیز در برنامه ریزی های سفر این ایام، اطلاعات هواشناسی را نیز لحاظ کنند تا سفر ایمنی از نظر شرایط جوی داشته باشند.