شناسهٔ خبر: 161092 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کسب رتبه ۱۷ پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو در رتبه بندی پژوهشگاه‌های فنی و مهندسی کشور

پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو در رتبه بندی پژوهشگاه‌های فنی و مهندسی کشور رتبه ۱۷ را به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نتایج رتبه بندی و ارزیابی پژوهشگاه ‌ها و موسسات پژوهشی دولتی در سال ۱۴۰۱ کشور از سوی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام موسوم به ISC اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به نقل از موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، رتبه بندی و ارزیابی پژوهشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی دولتی در سال ۱۴۰۱ توسط مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) اعلام شد. 

به گفته سید احمد فاضل زاده «رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام»، در این رتبه بندی، معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه‌بندی پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در ۵ حوزه پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن ۳۵ درصد)، بین المللی‌سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۲۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (با وزن ۱۰ درصد) می‌باشد. 

وی ادامه داد: هر کدام از این معیارهای اصلی، به تعدادی شاخص اصلی و زیر شاخص تقسیم می‌شوند که عملکرد پژوهشگاه‌ها در هر یک از آن‌ها به صورت جداگانه ارزیابی می‌شود. 

رئیس مؤسسه ISC گفت: در رتبه‌بندی سال ۱۴۰۱ اطلاعات تمامی پژوهشگاه‌های کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. 

بر اساس این گزارش، در ارزیابی پژوهشگاه‌های سراسر کشور در گروه پژوهشگاه‌های فنی و مهندسی، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور رتبه ۱۷ و در مجموع پژوهشگاه‌های گروه‌های مختلف به صورت درهمکرد، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور رتبه ۲۷ را به دست آورد.