شناسهٔ خبر: 161123 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات ساخت یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکن نیروهای مسلح در شیراز

1 همزمان با ۱۰ استان کشور، عملیات ساخت یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکن نیروهای مسلح استان فارس در شیراز به شکل ویدئو کنفرانس و با حضور رییس جمهور آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،(فارس)، محمودرضا طالبان مدیر کل راه و شهرسازی فارس، یکشنبه در حاشیه این مراسم گفت: در استان فارس ۲۵ هزار نفر از پرسنل نیروهای مسلح فاقد مسکن هستند که تا امروز برای ساخت ۱۳ هزار و ۳۰۰ واحد زمین تامین شده و در حال ساخت است.

طالبان افزود: تامین زمین برای حل مشکل مسکن نیروهای مسلح از جمله وظایفی است که بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و در همین راستا طی یک سال گذشته حدود ۶۷۰ هکتار زمین شامل ۲۰۰ هکتار زمین در شهر فسا توسط سپاه، ۲۰۰ هکتار زمین در شهر شیراز توسط سپاه، ۲۶۰ هزار زمین در شهر شیراز توسط ارتش، و ۱۰ هکتار هم در شهر شیراز توسط وزارت دفاع به توافق رسیدیم.
وی ادامه داد: امروز نیز عملیات ساخت یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکن نیروهای مسلح شامل یک هزار و ۵۰۰ واحد مربوط به نیروی زمینی ارتش و ۳۰۰ واحد مربوط به وزارت دفاع در شهر شیراز آغاز شد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: امیدواریم تا سه ماهه اول سال آینده زمین مورد نیاز برای ساخت ۱۲ هزار واحد دیگر مورد نیاز نیروهای مسلح استان نیز تامین شود.
طالبان افزود: از مجموع ۱۳ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن نیروهای مسلح که هم اینک با مراحل پیشرفت مختلف در نقاط مختلف استان در دست ساخت است ۶۰ درصد در شهر شیراز و ۴۰ درصد دیگر نیز در سایر شهرستان ها در حال اجرا است.