شناسهٔ خبر: 161126 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

پیشرفت ۶۱ درصدی تعمیرات اساسی هتل بزرگ در بندر امام خمینی (ره)

هتل بندر امام خمینی معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از پیشرفت فیزیکی ۶۱ درصدی تعمیرات اساسی هتل بزرگ بندر امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، صدراله بهرامی معاون مهندسی و عمران این اداره کل با اشاره به اهمیت پروژه فعالیت مجدد هتل بزرگ بندر امام خمینی(ره) با هدف تأمین نیاز اقامتگاه‌های استاندارد و به‌روز اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان یک قطب تجاری کشور محسوب می‌شود؛ برهمین اساس، فرآیند توسعه و تعمیر این مجموعه اقامتی مطابق با نیاز منطقه در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی توسعه و تعمیر هتل بزرگ بندر امام خمینی(ره) از شهریورماه سال گذشته آغاز شد و همچنان با پیشرفت فیزیکی واقعی ۶۱ درصد ادامه دارد.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اعتبار ۶۱۷میلیارد ریالی این پروژه، ایمن‌سازی و رعایت ضوابط ایمنی آتش‌نشانی هتل‌ها، متناسب‌سازی فضاهای داخلی با استانداردهای روز هتل‌سازی، مقاوم‌سازی سیستم سازه‌ای هتل و ایجاد فضاهای جدید بر اساس کاربری‌های مختلف نظیر سالن اجتماعات و افزایش پذیرش مهمان اهم ویژگی‌های فنی آن عنوان کرد.

معاون مهندسی و عمران خاطرنشان کرد: در صورت اتمام تعمیرات اساسی و بهره‌برداری از این هتل، گنجایش آن به ۲۸ اتاق و ۴ سوئیت VIP افزایش خواهد یافت و از یک سالن همایش به‌روز و استاندارد با ظرفیت ۱۵۳ نفر نیز برخوردار خواهد شد.

بهرامی اظهار امیدواری کرد با تکمیل مراحل نصب چیلر (سرمایش مرکزی) و همچنین تأمین مصالح نازک‌کاری، مراحل پایانی این تعمیرات آغاز و شاهد بهره‌برداری از این اقامتگاه در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ باشیم.