شناسهٔ خبر: 161165 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری مطرح کرد؛

اداره ایمنی راه‌های استان یزد پیشرو در ارتقای ایمنی راه‌ها در سال ۱۴۰۲

معاون راهداری استان یزد معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد در تشریح اقدامات معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، رفع ۲۰ نقطه حادثه خیز به منظور جلوگیری از بروز حوادث جاده ای را ارزشمندترین خدمت به مردم عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، سید حسین محمدی در رابطه با اقدامات انجام شده طی یک سال اخیر در حوزه ایمنی راه، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در سطح استان است که تأثیر قابل‌توجهی بر کاهش حوادث جاده‌ای داشته است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، افزود: به منظور منظم کردن حرکت وسایل نقلیه، آگاه ساختن، اخطار و هدایت کاربران جاده، عملیات خط‌کشی به طول ۶ هزار و ۸۳۹ متر توسط اداره ایمنی راه در سطح راه‌های استان به صورت طولی، عرضی، خط میانی و ... اجرا شده است.

محمدی از نصب و مرمت حفاظ‌های بتنی یا فلزی به طول ۱۸ هزار و ۹۷۰ متر خبر داد و گفت: این حفاظ‌ها از جان کاربران در برابر خطرات ترافیکی، برخورد دو لاین مخالف، سقوط خودرو به دره و… محافظت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بهینه‌سازی مفهوم امنیت و فراهم کردن ایمنی در گذرها و مسیرها، مهم‌ترین اهدافِ روشنایی در راه‌ها محسوب می‌شود، ادامه داد: فراهم کردن بستر روشنایی مناسب در جاده‌ها موجب کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای شده و دسترسی‌ها را تسهیل می‌کند. در همین راستا عملیات روشنایی نقطه‌ای در ۱۲ مورد و ۱۴.۵ کیلومتر روشنایی طولی در سطح استان طی یک سال اخیر اجرا شد.

این مسئول اذعان کرد: یکی از راهکارهای جلوگیری از خروج وسیله نقلیه از مسیر حرکتی خود (انحراف به چپ و راست)، ایجاد شیار لرزاننده است. براین اساس  ۴۱۵ هزار متر شیار لرزاننده طولی و ۱۸ هزار و ۷۰۰ متر شیار لرزاننده عرضی توسط اداره ایمنی راه استان صورت گرفته است.

محمدی از تهیه و نصب علائم اطلاعاتی به میزان ۱۹۲۰ مترمربع و علائم اخطاری، انتظامی، مسیرنما، جناغی و ... به تعداد ۲۷۶۶۰ عدد به عنوان دیگر اقدامات انجام شده در حوزه ارتقاء ایمنی راه‌ها، یاد کرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی ۷۳ دماغه، ۲۷۳ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی و نصب چشم‌گربه‌ای به طول ۱۳۲ کیلومتر نیز در کارنامه یک‌ساله اداره ایمنی و ترافیک، ثبت شده است.

وی در رابطه با پروژه‌های انجام شده در بخش حفظ و نگهداری از رویه راه‌ها به بهسازی و روکش آسفالت هزار و ۱۵۷ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اشاره و تصریح کرد: میزان عملیات نامبرده در محورهای اصلی و شریانی ۲۶۵ کیلومتر، در محورهای فرعی ۳۵۶ کیلومتر و در راه‌های روستایی ۵۳۶ کیلومتر بوده است.