شناسهٔ خبر: 161182 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جشن تکلیف فرزندان کارکان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان

photo_2024-03-17_09-56-29.jpg جشن تکلیف فرزندان کارکنان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان در آیینی با حضور مدیرکل، معاونین و تعدادی از فرزندان و خانواده کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و زارت راه و شهرسازی  احسان منصور کیایی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان در حاشیه این آیین که با حضور مدیرکل، معاونین، امام جماعت اداره کل و اعضای شورای فرهنگی این اداره کل برگزار شد با تمجید از تلاش‌های یک ساله کارکنان و راهداران خدوم این اداره کل، از خانواده کارکنان این اداره کل نیز تجلیل کرد.

وی با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها درخدمات‌دهی پرسنل افزود: راهداران و پرسنل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در سخت‌ترین شرایط و در طول شبانه روز به خدمت بی‌منت به عموم مردم می پردازند.

مهندس منصور کیایی با بیان اینکه معمولات تعطیلات و یا سفرهای نوروزی فرصتی برای استراحت پرسنل اکثر دستگاه ها است افزود: این در حالی‌ست که اوج کاری پرسنل خدوم راهداری و حمل و نقل جاده ای در همین ایام تعطیل و سفرهای نوروزی است و لذا در چنین ایامی که خانواده‌ها در کنار همدیگر هستند همکاران ما کمتر در کنار خانواده‌های خود هستند.

وی خدمت در این اداره کل را نوعی ایثار و از خودگذشتگی خواند و گفت: همکاران ما در این ایام پرترافیک از استراحت خود گذشته و به دور از خانواده خود تلاش می‌کنند که زوار بهشت رضوی ، گردشگران و دیگر هم‌وطنان سفری ایمن‌تر داشته باشند.

وی در بخش دیگری از جشن تکلیف به عنوان یک روز به‌یادماندنی برای فرزندان نام برد و گفت: جشن تکلیف در حقیقت سرآغاز یک ارتباط معنوی با خداوند متعال است و فرد مکلف با رسیدن به سن تکلیف امکان ارتباط بهتر و مهنوی‌تر با خداوند را پیدا می‌کند.

منصور کیایی با اشاره به توصیه‌های بزرگان دین مبین اسلام ادامه داد: همچنان که در آموزه‌های دینی ما نیز عنوان شده بهتر است که آماده‌کردن فرزندان‌مان برای انجام تکالیف و مناسک‌ دینی و مذهبی با یک جشن آغاز شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان خاطرنشان کرد: جشن تکلیف در حقیقت فرصت بسیار مغتمی‌ست تا آموزه‌ها و ارزش‌های دینی‌مان را به فرزندان دلبندمان یادآوری کنیم.

وی با بیان اینکه باید قبل از رسیدن به سن تکلیف، فرزندان خود را برای این برهه زمانی مهم آماده کنیم اضافه کرد: همچنان که در آموزه‌های اسلامی نیز به صراحت توصیه شده باید فرزندان‌مان را برای چنین جشنی از قبل آماده کنیم. نباید آموزش و انجام تکالیف دینی را تا زمان بلوغ به تأخیر بی‌اندازیم بهتر است بچه‌ها را از پیش برای ورود به این برهه حساس مهیا کنیم.

وی بر لزوم آموزش عملی به کودکان تاکید و خاطرنشان کرد: همه ما پدرومادرها، سرمشق فرزندانمان محسوب می‌شویم و لذا باید با عمل و کردار و گفتار خود، کودک و فرزندمان را به نماز، روزه، درستکاری و راست‌گویی، خوش‌زبانی و دیگر فضائل اخلاقی و انسانی، دعوت کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان در پایان با تبریک جشن تکلیف تعدادی از فرزندان پرسنل این اداره کل از آنها خواست: از فرصت ماه مبارک رمضان برای نزدیکی بیشتر به خداوند متعال استفاده کنند.

در پایان این جشن به تعدادی از فرزندان پرسنل راهداری که به سن تکلیف رسیده بودند با اهداء هدایایی تقدیر شد.