شناسهٔ خبر: 161240 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد؛

تأکید بر پاسخگویی در ایام نوروز ۱۴۰۳ / ابلاغ دستورالعمل ارتباطی و اطلاع رسانی ویژه ایام نوروز ۱۴۰۳ 

ببینید| جلسه رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی با مدیران روابط عمومی ادارات کل استان‌ها درباره سفرهای نوروزی وحید قربانی از  ابلاغ دستورالعمل ارتباطی و اطلاع رسانی ویژه ایام نوروز ۱۴۰۳  مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی به سازمان و شرکت های تابعه  ادارات کل راه و شهرسازی استانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست هم اندیشی و هماهنگی سفرهای نوروزی با حضور رؤسای ادارت کل راه و شهرسازی و سازمان ها و شرکت‌های تابعه در دو جلسه مجزا برگزار و در این نشست ها با ریاست وحید قربانی رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی بر پاسخگویی و اطلاع رسانی مستمر و شبانه روزی در ایام نوروز تأکید شد.
در این نشست ها مقرر شد: فهرست مدیران پاسخگو در ایام تعطیلات نوروز در تمام زیر بخش های راه و شهرسازی در خصوص سفرهای نوروزی در اسرع وقت در اختیار رسانه ها برای ارتباط مستمر  خبرنگاران با مدیران در ایام سفرهای نوروزی قرار گیرد. 
قربانی تصریح کرد: ادارات ارتباطات و اطلاع رسانی استانی هم افزایی لازم را با یکدیگر برای اطلاع رسانی صحیح، شفاف و سریع داشته باشند.
رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی یادآور شد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام تعطیلات نوروز ادارات کل راه و شهرسازی به عنوان شورای هماهنگی استان، برنامه ریزی لازم را برای اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت ماه رمضان در پایانه های مسافری ناوگان حمل و نقل عمومی در تمامی شقوق حمل ونقل و دیگر فضاهای در اختیار انجام دهند.
قربانی بیان داشت: در حوزه مدیریت بحران با توجه به ابلاغیه معاونت حمل ونقل و دستور العمل های موجود اقدامات مد نظر در سه مرحله قبل از بحران، حین بحران و  بعد از بحران، برنامه ریزی و آمادگی لازم برای مقابله با بحران های احتمالی وجود داشته باشد.
در این نشست ها، علاوه بر پاسخگویی و ارتباط موثر و مستمر با رسانه ها، تولید محتواهای متن پایه، تصویرپایه و صوت پایه برای اطلاع رسانی از جزئیات سفرهای نوروزی مورد تأکید قرار گرفت.

در این نشست در خصوص افزایش کیفیت خدمات دهی به مسافران در ایام نوروز، در همه بخش‌های حمل‌ونقل اعم از ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی و بازتاب این خدمات تاکید شد.
همچنین سازمان‌ها، برنامه‌ها و اقدامات در نظر گرفته شده در حوزه روابط عمومی برای فراهم کردن فضایی مفرح و شاد با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان را ارائه کردند.

فضاسازی محیطی، برگزاری محافل قرآنی در ایستگاه‌های راه آهن و فرودگاه‌ها و همچنین پخش ویدیوهای مرتبط برای مسافران نوروزی از جمله مواردی بود که مطرح شد.

تأکید بر پاسخگویی در ایام نوروز ۱۴۰۳ / ابلاغ دستورالعمل ارتباطی و اطلاع رسانی ویژه ایام نوروز ۱۴۰۳