شناسهٔ خبر: 161352 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر مازندران خبر داد؛

رشد ۷۲ درصدی میزان تخلیه و بارگیری در بندر نوشهر

سعید کیاکجوری مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به رشد ۷۲ درصدی میزان تخلیه و بارگیری در بندر نوشهر، گفت: در سال جاری میزان تخلیه و بارگیری در بندر نوشهر یک میلیون و ۱۰۴ هزار تن بوده است در حالی که این رقم در سال قبل ۶۴۰ هزار تن ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید کیاکجوری در جمع خبرنگاران با اشاره به بخشی از فعالیت‌های اداره کل بنادر مازندران اظهار کرد: در بندر نوشهر از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون یک میلیون و ۱۰۴ هزار تن تخلیه و بارگیری انجام شد در حالی که این رقم در سال گذشته ۶۴۰ هزار تن بوده که رشد ۷۲ درصدی داشته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران افزود: دو بندر نوشهر و فریدون‌کنار در مجموع با فعالیت یک میلیون و ۴۶۵ هزار تن، رشد ۹۱ درصدی داشتند.

وی به تعداد کشتی‌های وارده در بندر نوشهر پرداخت و گفت: امسال ۳۵۷ فروند کشتی وارد بندر نوشهر شد که این عدد در مدت مشابه سال قبل ۲۲۹ فروند بوده که ۵۶ درصد افزایش را نشان‌می‌دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران تصریح‌کرد: علی‌رغم مشکلاتی که در حوزه لایروبی وجود داشته است اما کشتی‌های بزرگ‌تری وارد بندر نوشهر شده‌است.

کیاکجوری با بیان اینکه در اغلب بنادر همیشه هزینه و درآمد بالانس نیست و هزینه بیشتر از درآمد است، تصریح‌کرد: برای اولین بار در طول تاریخ بندر نوشهر درآمد بیشتر از هزینه شد.

وی در ادامه به پیشرفت ۸۲ درصدی راه دسترسی بندر نوشهر اشاره کرد و گفت: طبق قول پیمانکار قرار است این پروژه در هفته دولت سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران خاطرنشان کرد: سهم بندر نوشهر از تجارت دریایی در بین بنادر حوزه دریای خزر سال گذشته ۱۳ درصد بود و امسال به ۱۸ درصد رسیده است و نه‌تنها کاهش نیافت بلکه افزایش فعالیت داشته است.

کیاکجوری در خصوص اهمیت لایروبی در بندر نوشهر ابراز کرد: بعد از لایروبی باید جایی را برای دپو مواد پیدا کنیم که در حال رایزنی با نیروی دریایی برای این موضوع هستیم.

بنا بر این گزارش سازمان بنادر و دریا نوردی وی با بیان اینکه هیچ کالای مهلت منقضی در بندر نوشهر نداریم، گفت: همه کالاهای تاریخ گذشته و فاسد از بندر خارج شده و به مصارف غیر خوراکی می‌رود.