شناسهٔ خبر: 161412 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

مشکلی برای تامین ناوگان مسافربری در استان خوزستان نداریم

راهداری خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به اقدامات انجام‌ شده برای تسهیل در تردد مسافران نوروزی گفت: مشکلی برای تامین بلیت و ناوگان حمل و نقل عمومی نداریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان گفت: در بخش‌های راهداری و حمل و نقل شاهد اقدامات خوبی برای تسهیل در تردد مسافران نوروزی و کاربران جاده ای هستیم که از جمله آنها می‌توان به استقرار گشت های راهداری و کنترل ناوگان مسافربری اشاره کرد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی ها و اقدامات صورت گرفته مشکلی برای تامین بلیط و ناوگان حمل‌ونقل عمومی مورد نیاز مسافران نوروزی در استان نداریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در طول سال اظهار کرد: اجرای ۱۰۰۰ کیلومتر پروژه نگهداری راه در استان اتفاق خوبی بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد چشمگیری مواجه است.

وی با بیان اینکه ۶۵۰ کیلومتر از محورهای شریانی استان با خرابی مواجه هستند، گفت: فرایند برگزاری قرارداد لکه گیری و بهسازی ۴۲۸ کیلومتر از این راه ها انجام‌ و به زودی وارد مرحله اجرا می شود.

جولانژاد ادامه داد: در حوزه ایمنی راه‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ هزار کیلومتر خط کشی انجام شد که عدد قابل ملاحظه‌ای است؛ نصب حدود ۴۵ کیلومتر حفاظ میانی از نوع نیوجرسی در محورهای مواصلاتی و راه‌های چهار خطه ، نصب ۱۷۰ هزار تابلو علائم و تجهیزات ترافیکی در سطح راه‌های استان با اولویت راه‌های شریانی، رفع ۹ نقطه پرحادثه، بهره برداری از ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی از جمله اقدامات مهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در سال جاری بود.

وی با اشاره به بهره برداری از ۵۵ کیلومتر روشنایی طولی در سال جاری گفت: در اجرای روشنایی طولی و نقطه‌ ای شاهد اتفاق های خوبی در سال ۱۴۰۲ بودیم که نسبت به سال های قبل رشد خوبی را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: در حوزه سامانه هوشمند و نصب دوربین‌های نظارتی و سامانه ثبت تخلف دستاوردهای بسیار زیادی در امسال کسب شد تا پایان سال ۹۸ تنها ۱۲ سامانه ثبت تخلف در محورهای سطح استان داشتیم که این رقم تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۱۰۳ سامانه رسید؛ امسال ۶۰ سامانه به آنها اضافه کردیم که مجموع سامانه‌های ما در سطح محورهای شریانی استان ۱۶۳ رسید.

وی اظهار کرد: در حوزه مجتمع‌های خدمات رفاهی تا سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۴ مجتمع خدمات رفاهی داشتیم که در امسال با پیگیری‌های انجام شده ۹ مجتمع خدمات رفاهی را به بهره‌برداری رساندیم و مجموع مجتمع‌های خدمات رفاهی به ۶۳ مجتمع رسید؛ ۳۸ مجتمع در حال ساخت است و ۳۳ مجتمع در فرایند استعلام قرار دارند.