شناسهٔ خبر: 161418 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای اجرای پویش ۶۰۳۰؛

دستگاه های خدمات رسان و امدادی در نقاط پرحادثه خوزستان مستقر می‌شوند

راهداری خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: نقاط پرحادثه در استان شناسایی و به منظور اجرای پویش ۶۰۳۰ تمامی دستگاه های خدماتی و امدادرسان در برای کاهش تصادفات جاده ای تعطیلات نوروز در این نقاط مستقر می شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، محمد جولانژاد مدیر این اداره کل در نخستین جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر و کمپین ۳۰_۶۰ ستاد سفر استان اظهار کرد: بر اساس خروجی گزارش‌های حاصل از بررسی‌های کارشناسان، بر ۶۰ درصد تصادفات منجر به فوت و جرح در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد.

وی افزود: بر همین اساس و برای کاهش تصادفات جاده ای با مشارکت و همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس، هلال احمر، اورژانس، سازمان امور عشایر، دهیاری‌ها و میراث فرهنگی و صنایع دستی، ایستگاه‌هایی تحت عنوان این پویش ۶۰۳۰ در ۳۰ کیلومتری شهرها دایر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به شناسایی نقاط پرخطر در محورهای استان گفت: نقاط دارای سابقه حوادث جاده ای در استان شناسایی و به منظور اجرای پویش ۶۰۳۰ تمامی دستگاه های خدماتی و امدادرسان در برای کاهش تصادفات جاده ای تعطیلات نوروز در این نقاط مستقر می شوند تا علاوه بر آشکارسازی نقطه حادثه خیز، نسبت به ترغیب کابران جاده ای برای توقف و استراحت در اماکن از پیش تعیین شده اقدام کنند.

جولانژاد ادامه داد: مجتمع های خدماتی‌ رفاهی در طول محورهای استان آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.

وی گفت: همزمان با سراسر کشور، پویش چشم به راهیم با هدف کاهش تصادفات جاده ای در استان آغاز به کار کرده و این پویش با اجرای برنامه های فرهنگی در مجتمع خدماتی رفاهی کارون واقع در کیلومتر ۶ محور آزادراه خلیج، سعی دارد کاربران جاده ای را به توقف و استراحت ترغیب کند.