شناسهٔ خبر: 161457 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مطرح شد:

استقرار تیم های مشترک در محدوده خندقلو (محور بجنورد - جنگل گلستان) طی ایام نوروز

کمیسیون با توجه به افزایش ترافیک در ایام نوروز و شرایط محدوده خندقلو در محور بجنورد - جنگل گلستان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت ساخت با استفاده از مشاوران کشوری زبده در حال بررسی دقیق مشکل نشست ها و رانش منطقه خندقلو هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان گفت: با توجه به افزایش ترافیک در ایام نوروز و شرایط محدوده خندقلو در محور بجنورد - جنگل گلستان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت ساخت با استفاده از مشاوران کشوری زبده در حال بررسی دقیق مشکل نشست ها و رانش منطقه خندقلو هستند و تیم های اورژانس و هلال احمر باید آمادگی لازم را داشته باشند و پیگیر تامین اعتبار به منظور اقدامات بلند مدت و تکمیل این منطقه باشیم تا با مشخص شدن طرح توسط مشاور کار اجرایی شروع شود.

وی افزود: با توجه به حساسیت محدوده خندقلو در محور بجنورد - جنگل گلستان و افزایش ترافیک طی ایام نوروز باید اعضای کمیسیون ایمنی برای امنیت این مسیر و تردد ایمن زائران و مسافران همفکری و همکاری های لازم را داشته باشند.

معاون امور عمرانی استانداری نیز در این جلسه اظهارکرد: محور بجنورد - جنگل گلستان جزو ۱۰ کریدور اصلی در کشور است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مهدی رشیدی ادامه داد: محدوده محور خندقلو باید حالت بحرانی به خود بگیرد و دستگاه های عضو کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان در این مکان نیروی انسانی مستقر کنند تا برای کاهش سرعت به رانندگان هشدار دهند.

در این جلسه همچنین بر انجام معاینه فنی ناوگان سنگین و نظارت بر آن تاکید شد.