شناسهٔ خبر: 161490 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد جاده‌ای در استان مرکزی ثبت شد/ کاهش میانگین سرعت خودروها به ۷۱ کیلومتر در ساعت

ثبت تردد خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از ثبت تردد بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو از آغاز طرح نوروزی تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: از آغاز طرح نوروزی (۲۴ اسفند) تاکنون ۴ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۵۷۵ تردد توسط ۷۰ سامانه هوشمند ترددشمار آنلاین(برخط) ثبت شده است.

وی افزود: از این تعداد تردد ۷۹۸ هزار و ۴۸ ناوگان سنگین و ۲۴ هزار و ۸۷۹ دستگاه ناوگان اتوبوسی بوده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تعداد وسایل نقلیه ورودی به استان را ۹۵۳ هزار و ۲۸۲ دستگاه برشمرد و بیان کرد: همچنین در این مدت یک میلیون و ۷۹ هزار و ۷۶۲ دستگاه انواع وسیله نقلیه نیز از استان خارج شده است که به این ترتیب استان مرکزی پس از استان‌های تهران و البرز در رتبه سوم کشور در بحث خروج وسایل نقلیه قرار گرفته است.

جهانی همچنین ورود خودروها به مرکز استان(اراک) را ۴۰۹ هزار و ۸۵۵ وسیله نقلیه برشمرد و اضافه کرد: تعداد خروج خودروها از اراک نیز ۴۶۸ هزار و ۶۷۷ تردد بوده است.

وی همچنین با اشاره به کاهش میانگین سرعت متوسط خودروهای عبوری از راه‌های استان مرکزی از آغاز طرح نوروزی تاکنون، افزود: طی این چند روز میانگین سرعت خودروهای عبوری از راه های استان از ۸۴ کیلومتر بر ساعت به ۷۱ کیلومتر کاهش داشته است و ۶ کیلومتر پایین تر از میانگین کشوری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی آزادراه ساوه – تهران و بزرگراه اراک - سلفچگان را دو محور پرتردد استان مرکزی از آغاز طرح نوروزی تاکنون نام برد.