شناسهٔ خبر: 161494 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اعزام و پذیرش بیش از ۵۰۰هزار مسافر هوایی پیش از آغاز تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳

نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پیش از آغاز تعطیلات نوروزی و در بازه ۲۴ تا ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۲ بیش از نیم میلیون مسافر از فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت اعزام و پذیرش شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ رضا نخجوانی مدیرعامل این شرکت اظهار کرد: طبق اطلاعات دریافت شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی، از آغاز عملیات نوروزی ۲۴ اسفند تا ۲۹ اسفند و پیش از شروع تعطیلات، ۶۰۲ هزار و ۵۵ مسافر از فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت اعزام و پذیرش شده‌اند.

وی افزود: طی این مدت پنج هزار و ۱۶۰ نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌ها انجام شده است.

نخجوانی گفت: فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور طی مدت مذکور دو هزار و ۴۰ نشست و برخاست داشته و ۲۴۴ هزار و ۸۰۰ مسافر را اعزام و پذیرش کرده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنین گفت: فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز با اعزام و پذیرش ۱۲۸ هزار و ۵۳۶ مسافر و ۹۵۵ نشست و برخاست رتبه بعدی را در ترافیک فرودگاه‌های کشور از آن خود کرده است.

وی افزود: جابه‌جایی بیش از نیمی از مسافران و پروازها از دو فرودگاه بین المللی مهرآباد و مشهد صورت گرفته است.

نخجوانی اظهار کرد: علاوه بر این، متخصصان ما در بخش عملیات هوانوردی فرودگاه امام(ره) نیز به یک هزار و هشت نشست و برخاست هواپیما سرویس کنترل ترافیک هوایی و کمک ناوبری ارائه داده‌اند.