شناسهٔ خبر: 161554 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بازدید مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از طرح تسهیل سفرهای نوروزی در بنادر استان بوشهر عنوان شد:

صدور مجوز فعالیت ۱۴۱ شناور در طرح گردشگری دریایی نوروزی استان بوشهر

شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با انجام بازرسی‌های فنی مجوز فعالیت ۱۴۱ شناور شامل ۱۳۰ قایق و ۱۱ موتور لنج سنتی در طرح گردشگری ایام نوروز این استان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، محمد شکیبی نسب در بازدید اله مراد عفیفی پور مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از پایانه مسافربری شهید حقگو در بوشهر اظهار کرد: برای تعطیلات نوروزی همچنین مجوز فعالیت ۳۰ جت اسکی در بنادر بوشهر، گناوه و کنگان صادر شده است.

وی بیان کرد: در طرح تسهیل گردشگری دریایی ویژه ایام نوروز با هدف افزایش ایمنی تردد ۷۰۰ جلیقه نجات شامل ۶۰۰ جلیقه بزرگسالان و ۱۰۰ جلیقه کودکان و ۶۵ حلقه نجات در بنادر استان بوشهر توزیع شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوری استان بوشهر تصریح کرد: برای این ایام هفت شناور ناجی، ۱۱ فروند شناور همیار ناجی و ۱۳ شناور آتشخوار در آماده‌باش کامل قرار دارند تا در صورت حادثه در اسرع وقت خدمات موردنیاز را ارائه کنند.

شکیبی نسب ادامه داد: در قالب طرح گردشگری دریایی نوروزی استان بوشهر همچنین نسبت به نصب ۲۵ واچ بویه در سواحل بنادر گردشگرپذیر استان اقدام شده است.

وی گفت: براساس آمارهای دریافتی از بنادر تاکنون بیش از ۲۵ هزار نفر از خدمات گردشگری دریایی بنادر استان استفاده کردند.

شکیبی نسب افزود: با توجه به پیش بینی تمامی تدابیر لازم انتظار می‌رود هم‌وطنان و بویژه هم استانی در قالب طرح گردشگری دریایی روزهای خوش و خاطره‌انگیزی در سواحل استان سپری کنند.