شناسهٔ خبر: 161608 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ۲۴ اسفند تا پایان ۱ فروردین ماه ۱۴۰۳؛

کاهش حدود یک درصدی ترافیک در جاده های استان خراسان جنوبی

ثبت تردد خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی با توجه به قرارگیری ماه مبارک رمضان درایام نوروز ۱۴۰۳ از کاهش حدود یک درصدی ترافیک جاده ای استان طی هفت روز اول طرح نوروزی راهداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با شروع طرح نوروزی از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا پایان روز ۱فروردین ماه ۱۴۰۳، ترددهای ثبت شده توسط ۸۰ دستگاه تردد شمار استان یک میلیون و ۹۹۴ هزار و ۶۶۴ تردد بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل شاهد کاهش حدود یک درصدی تردد ها در محورهای مواصلاتی استان بوده ایم.

وی افزود: از این تعداد ۱ میلیون و ۶۵۴ هزارو ۶۲ تردد مربوط به وسایل نقلیه سبک و تعداد ۳۴۰ هزار و ۶۰۲ تردد نیز به وسایل نقلیه سنگین تعلق دارد.

جلال زاده یادآور شد: در مدت ذکر شده تعداد ۱۸۹ هزار و ۳۲۷ وسیله نقلیه وارد استان و ۱۸۴ هزار و ۲۰۴ وسیله نیز از استان خارج شدند.

وی اضافه کرد: از ابتدای طرح نوروزی، تردد بین استانی از محورهای استان خراسان جنوبی نسبت به بازه مشابه طرح نوروزی در سال گذشته ۵درصدکاهش داشته و بیشترین تردد از محورهای بیرجند – قاین، بیرجند – سربیشه، بیرجند – خوسف ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: طی این مدت ۲ هزار و ۴۲۱ تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان صورت گرفته است.

جلال زاده همچنین با اشاره به اینکه اکیپ های راهداری به صورت مستمر مشغول به خدمت رسانی در طول راه های استان هستند، ادامه داد: از هموطنان عزیز درخواست می شود جهت حفظ سلامت خود و همراهان، نکات ایمنی سفر با خودروهای شخصی را رعایت فرمایند و با سرعت مطمئنه در جاده ها تردد نمایند و همچنین قبل از آغاز سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راهها می توانند با تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای استان تماس بگیرند.