شناسهٔ خبر: 161611 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت ۸۱۹۸ تردد مسافر در اولین روز سال ۱۴۰۳ از پایانه‌های مرزی خوزستان

پایانه مرزی شلمچه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در اولین روز از سال جاری ۸۱۹۸ مسافر از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه تردد داشتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان محمد جولانژاد امروز پنج‌شنبه دوم فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اولین روز از سال جاری ۸۱۹۸ مسافر از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه تردد داشتند.

وی افزود: در اولین روز از سال ۱۴۰۳ در مجموع ۹۹ ایرانی و ۲۷۳ خارجی از طریق مرز چذابه از کشور خارج شده‌اند که نسبت به سال گذشته به ترتیب ۷۵ درصد کاهش و ۳۰ درصد افزایش یافته‌اند همچنین ۱۱۴ ایرانی و ۱۸۴ خارجی از طریق این پایانه وارد کشور شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در مجموع از ۲۴ اسفندماه گذشته و از ابتدای طرح نوروزی تا اول فروردین سال جاری از طریق پایانه‌ مرزی چذابه یک هزار و ۶۶۳ ایرانی و یک هزار و ۷۵۶ خارجی وارد کشور و یک هزار و ۳۶۶  ایرانی ویک هزار و ۹۴۴ خارجی از کشور خارج شده‌اند که در ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

جولانژاد بیان کرد: در پایانه مرزی شلمچه نسبت به چذابه همواره تردد بیشتری ثبت می‌شود به گونه‌ای که در یکم فروردین از طریق این پایانه ۲ هزار و ۲۰۸ ایرانی و یک هزار و ۴۷۶ خارجی وارد کشور شده‌اند که نسبت به سال گذشته به ترتیب ۵۲ و ۴۴ درصد کاهش داشته‌ایم علاوه بر آن خروج‌ ایرانی‌ها از طریق این پایانه با ثبت ۲۷۴۶ مورد نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی داشته اما خروج خارجی‌ها با کاهش ۶۴ درصد ۱۰۹۸ مورد همراه بود.

وی اضافه کرد: از طریق پایانه‌ی مرزی شلمچه از ابتدای طرح نوروزی و از تاریخ ۲۴ اسفند تا یک فروردین در مجموع ۱۶ هزار و ۳۲۴  ایرانی وارد و  ۲۵ هزار و ۹۳۴ ایرانی از کشور خارج شده‌اند همچنین ۹۹۶۵ خارجی وارد و ۱۱ هزار و ۲۵  خارجی نیز از طریق این پایانه از کشور خارج شده‌اند.