به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن، سعید حسنزاده مدیرکل دفتر هوشمندسازی و دادهکاوی راهآهن گفت: شرکت راهآهن فروش بلیت قطارهای مسافری را به صورت پیشفروش انجام میدهد و بخشی که باقی میماند به تدریج به مردم فروخته میشود.
وی افزود: در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ آژانس مسافری ریلی و ۲۵ سایت اینترنتی به صورت وب سرویس، بلیتها را به مردم عرضه میکنند.
حسن زاده اظهار کرد: به طور کلی در ایام پیک برای گرفتن بلیت، آژانسها از وبسایتها جلوتر هستند و طبیعی است شخصی که از طریق وبسایت اقدام میکند از آژانس عقب میماند.
وی یادآور شد: برای سامان دادن به این موضوع و رعایت عدالت، راهآهن تصمیمی اتخاذ کرد که همه بلیتها در ساعت اول از طریق وبسایتها ارائه شود و بعد از گذشت چند ساعت آژانسها وارد شده و بلیتهای باقیمانده را توزیع کنند.
مدیرکل دفتر هوشمندسازی و دادهکاوی راهآهن گفت: هر چند در دقایق اولیه، بلیت مسیرهای پرتقاضا به فروش رفت اما تجربه بسیار خوبی هم از نظر فنی و هم از نظر رعایت عدالت در فروش بلیت، در اندازه توان شرکت راهآهن بود.