شناسهٔ خبر: 161693 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از ۲۵۰۰ مسافر نوروزی از اسکله‌های بندر گز و بندر ترکمن تا سوم فروردین ماه

ببینید | نظارت مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی بر روند جابجایی مسافران نوروزی در اسکله های تفریحی بندرترکمن و بندرگز تعداد مسافر جابه‌جا شده در اسکله های بندر گز و بندر ترکمن از ابتدای شروع طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ تا سوم فروردین ماه به بیش از ۲۵۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، طبق اطلاعات ارسالی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گلستان، تعداد مسافر جابه‌جا شده در اسکله های بندر گز و بندر ترکمن از ابتدای شروع طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ تا سوم فروردین ماه به بیش از ۲۵۰۰ نفر رسیده است و در این راستا اهم اقدامات انجام شده در جریان سفرهای نوروزی در اسکله های تفریحی بندر گز و بندر ترکمن برگزاری بیش از ۴ جلسه با فرمانداری و ارگان های ذیربط و بازدید از شناورها و رنگ آمیزی آنها پیش از نوروز است.

همچنین ۲۲۰ ثوب جلیقه نجات و ۴ ثوب حلقه نجات در راستای اشاعه فرهنگ ایمنی دریانوردی برای اسکله های بندرترکمن و بندر گز توزیع شد.

به منظور اطلاع رسانی بهتر بنر خوش آمدگویی به مسافران نوروزی و بنر راهنمای استفاده از جلیقه نجات در اسکله‌های ترکمن و گز نصب شد.

در زمینه ارتقا سطح ایمنی مسافران و گردشگران دو فرورند قایق جستجو و نجات دریایی در اسکله های بندرترکمن و بندرگز مستقر شدند و  کپسول حریق و جعبه کمک های اولیه در اسکله های بندرترکمن و بندر گز قرار گرفت.

کارشناسان دریایی از اسکله ها به طور منظم بازدید دارند و  همکاران بنادر گلستان از ۲۴ اسفند لغایت ۲۲ فروردین در اسکله ها کشیک هستند. 

روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گلستان نیز مسئولیت تهیه خبر و مستندسازی از اسکله های تفریحی بندرترکمن و بندرگز را بر عهده دارد.

ترمیم و بازسازی اسکله های چوبی بندرگز و بندرترکمن در راستای ایمنی انجام شد و دریافت آمار روزانه تردد از تعاونی های اسکله های بندر ترکمن و بندر گز توسط واحد دریایی بنادر گلستان انجام می شود.

 جهت کنترل مسافر در اسکله های بندر گز و بندر ترکمن با دریابانی هماهنگی به عمل آمده است و  پارکینگ محوطه اداری بندرترکمن در اختیار خودروهای مسافران نوروزی قرار می گیرد.