شناسهٔ خبر: 161725 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

بارش پراکنده در غرب، شمال غرب و ارتفاعات البرز

باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: برای روزهای آینده با ورود سامانه بارشی جدید به کشور بارندگی شدید و سیلابی در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در مناطقی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات البرز بارش پراکنده رخ می‌دهد و این موج عصر امروز از کشور خارج می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از فردا و از سمت غرب به کشور خبر داد و افزود: با ورود سامانه بارشی، مناطق غربی و جنوبی درگیر می شوند و در استان های کرمان، غرب هرمزگان، یزد و اصفهان بارندگی آغاز می‌شود که در مناطق جنوبی‌تر همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ و در مناطق مرتفع و کوهستانی به شکل برف است.

رفیعی توضیح داد: یکشنبه شدت بارش ها برای استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و خوزستان، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام پیش بینی شده است. همچنین دوشنبه علاوه بر آنکه فعالیت سامانه بارشی گسترده‌تر می شود، شدیدتر نیز خواهد شد.

به گفته وی، برای روز دوشنبه به جز سیستان و بلوچستان و هرمزگان در بیشتر مناطق کشور بارندگی پیش بینی شده است که شدت بارش‌ها با هشدار سطح نارنجی برای دوشنبه مربوط به چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان، خوزستان، لرستان، ایلام و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی است.

کارشناس سازمان هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر، بالاآمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب و کولاک برف در مناطق کوهستانی استان‌های  پربارش، احتمال سقوط بهمن در دامنه‌های برف‌گیر، احتمال برخورد صاعقه، رانش زمین، ریزش سنگ در مناطق کوهستانی و خسارت به سازه‌های موقت به ویژه چادرهای مسافرتی هشدار داد.

رفیعی افزود: یکشنبه جنوب‌غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و دوشنبه و سه‌شنبه، دامنه های جنوبی البرز و شرق کشور وزش باد شدید دارند.

وی ادامه داد: دوشنبه و چهارشنبه آب های دریای خزر و یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس مواج و متلاطم است.

وی گفت: تهران گاهی وزش باد دارد. بیشینه دما ۲۱ و کمینه دما ۱۲ درجه بالای صفر پیش بینی شده است.