شناسهٔ خبر: 161793 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:

ناوگان عمومی مورد نیاز بازگشت مسافران نوروزی تأمین می شود

راهداری خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته و همکاری شرکت های حمل و نقل عمومی، ناوگان مورد نیاز بازگشت مسافران نوروزی در پایانه های مسافربری استان تامین می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در بازدید از پایانه مسافربری سیاحت اهواز در جمع مدیران شرکت های حمل و نقل عمومی مسافر اظهار کرد: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته خوشبختانه برای تامین ناوگان عمومی مورد نیاز جابجایی مسافران نوروزی در استان با مشکل مواجه نشدیم و امیداور هستیم با همکاری شرکت های حمل و نقل عمومی، ناوگان برای موج بازگشت مسافران نوروزی نیز تامین شود.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروزی جابجایی مسافران، در دو بخش تامین ناوگان و لزوم رعایت شیوه نامه های نظارتی اقدامات خوبی صورت گرفته و کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی بصورت مستمر توسط کارشناسان اداره‌ کل انجام پذیرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: کنترل ناوگان به لحاظ برخورداری از ایمنی مناسب برای جلوگیری بروز حوادث رانندگی در طول محورها حائز اهمیت بوده و ادامه خواهد داشت.

جولانژاد یادآور شد: شرکت های مسافربری ملزم هستند ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان خود را بصورت پیش فروش به مسافران عرضه کنند و بلیط مابقی ظرفیت نیز بصورت حضوری به فروش می رسد.

همچنین در این جلسه معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ لغایت ۳ فروردین سال جاری تعداد ۱۴ هزار و ۶۲۳ مسافر با انجام ۱۰۱ هزار و ۲۲۸ سفر جابجا شده اند.

فواد غزیعلی افزود: ۷۸ درصد این سفرها درون استانی و ۲۲ درصد نیز برون استانی بودند.

وی اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون نظارت بر عرضه بلیط و کنترل ناوگان همچنین انطباق مشخصات مسافران با صورت وضعیت صادره شده به صورت مستمر انجام شده و میز خدمت و رسیدگی به شکایات نیز در تمامی پایانه های مسافربری استان برپا شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: تمام تلاش خود را خواهیم داشت که برای بازگشت مسافران نوروزی با مشکل تامین ناوگان مواجه نشویم.