شناسهٔ خبر: 161805 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

ایجاد بستری برای ایجاد آرامش روانی در سفرهای نوروزی با اجرای پویش چشم به راهیم

شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: پویش چشم به راهیم در سراسر کشور با هدف ارتقای فرهنگ صحیح رانندگی و آشنایی خانواده ها با قوانین راهنمایی و رانندگی در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، حمیدرضا شهرکی در محل اجرای پویش «چشم به راهیم» در کیلومتر ۲۲ محور «اراک - سلفچگان» در استان مرکزی اظهار کرد: سازمان توفیق دارد تا اقدامات لازم برای جذب سرمایه‌گذار بخشی خصوصی را و هدایت آن برای به سرانجام رساندن فعالیت‌های خود را صورت دهد.

وی افزود: بالغ بر ۱۱۰۰ مجتمع خدمات رفاهی در سطح کشور وجود دارد که با هماهنگی‌های انجام شده در تعدادی از این مجموعه‌ها پویش چشم به راهیم برای سومین سال متوالی برگزار می‌شود.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرد: طبق نظرسنجی صورت گرفته از عموم مردم، از برگزاری این پویش استقبال خوبی شده و نکاتی را نیز برای ارتقای کیفیت پیشنهاد داده‌اند که در دستور کار همکاران ما در سراسر کشور قرار گرفته است.

شهرکی ادامه داد: در این پویش سعی شده تا از تیم‌های حرفه ای استفاده شود تا مردم نیز از فضای این پویش‌ها بهره لازم را ببرند؛ هدف از برگزاری این پویش‌ها رقم زدن آرامش روانی بعد از رانندگی طولانی مدت و ایمنی است.

وی با اشاره به تقارن اجرای پویش‌ چشم به راهیم با ایام ماه مبارک رمضان بیان کرد: تقارن ایام سفرهای نوروزی با ماه میهمانی خدا یکی از دلایل نامگذاری این پویش بود که در واقع چشم به راه حضرت مهدی (عج) هستیم و این عنوان بیشتر از این منظر مورد توجه بود تا بتوانیم سفرهای معنوی را برای کاربران جاده رقم بزنیم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: راننده باید چشم به راه و چشم به جاده داشته باشد، همراهان سفر نیز همینطور است؛ در واقع هم بدرقه کنندگان هم منتظران مسافران چشم به راه عزیزان خود هستند و همه این موارد باعث شد تا عنوان چشم به راهیم برای این پویش انتخاب شود.