شناسهٔ خبر: 161841 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

افزایش ارتفاع موج در آب‌های جنوب

موج دریای طوفانی هشدار دریایی سازمان هواشناسی کشور با اعلام افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج درخلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان از امروز تا چهارشنبه، نسبت به خطر غرق شدن شناگران در این مناطق هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار دریایی سطح نارنجی صادر شده از سوی سازمان هواشناسی کشور، سامانه افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا از امروز یک‌شنبه تا چهارشنبه موجب افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای بین ۲۴ تا ۳۲ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا ۲متر و دور از ساحل بیش از ۲ متر خواهد شد.

این شرایط جوی امروز و فردا مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و نیمه غربی تنگه هرمز را در بر می‌گیرد.

سه‌شنبه و چهارشنبه نیز مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان با این شرایط مواجه خواهند شد.

خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی ،اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌ سنگین و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی از جمله مخاطراتی است که برای این سامانه پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه کرده است.