شناسهٔ خبر: 16187 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران اعلام کرد:

تکمیل واحدهای مسکن مهر شهر جدید مهاجران/ پیشرفت ۸۵ درصدی سایت مسکن مهر امیرکبیر/ احداث دوهزار واحد مسکونی با الگوی معماری ایرانی - اسلامی در دستور کار قرار گرفت

شهر مهاجران مدیرعامل شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران از تکمیل واحدهای مسکن مهر شهر جدید مهاجران خبر داد و گفت: درحال حاضر سایت مسکن مهر شهر جدید امیرکبیر نیز از پیشرفت ۸۵ درصدی برخوردار است.

سعید غفوری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص اقدامات انجام شده در بخش مسکن مهر شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران واقع در استان مرکزی اعلام کرد: از یکهزار و ۵۲۴ واحد مسكن مهر شهر «مهاجران» در قالب تفاهم‌نامه سه‌جانبه، ۴۴۸ واحد آن باقی مانده است كه این تعداد به مددجویان تحت پوشش بهزیستی اختصاص دارد و هم‌اكنون آماده افتتاح است كه با افتتاح این واحدها پروژه مسكن در شهر مهاجران نیز خاتمه می‌یابد.

مدیرعامل شهر جدید امیرکبیر افزود: در همین راستا همزمان با عملیات احداث واحدهای مسكن مهر ویلایی در شهر جدید «امیركبیر»، ساخت یکهزار و ۱۳۱ واحد در قطعات زمین ۳۰۰ متر مربعی و با زیر بنای خالص حدود ۱۰۴ متر مربع در محله ۶۰ هكتاری شهر جدید امیركبیر با پیشرفت فیزیكی حدود ۸۵ درصد در دست اجرا قرار دارد.

غفوری با توجه به اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر الزامی بودن تامین امكانات زیربنایی و روبنایی اظهار کرد: طرح‌هایی از جمله احداث ساختمان كلانتری، مسجد محله‌ای حضرت ابوالفضل (ع)، مدرسه ۱۲ كلاسه دكتر حسابی، پارك محله‌ای، بلوار خلیج فارس، ۳۲ واحد تجاری از بازارچه ایرانی ـ اسلامی، نصب مبلمان شهری، احداث مجتمع گردشگری ـ تفریحی ارگ سلطان‌آباد، اجرای توتستان، باغستان و تاكستان شامل انواع درختان مثمر به وسعت حدود ۶ هكتار، مجموعه تفریحی و گردشگری آبشار، آبنمای امیركبیر و درمانگاه دكتر قریب از جمله اقدامات انجام شده در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران به شمار می‌رود.

وی همچنین ادامه داد: اجرای شبكه آب و فاضلاب، برق و گاز واحدهای ویلایی مسكن مهر از سوی دستگاه‌های ذیربط هم‌اکنون در دست اجرا بوده که علاوه بر این، به منظور اسكان سایر اقشار و گروه‌های مختلف اجتماعی و درآمدی در سایر محلات شهر برنامه احداث دو هزار واحد مسكن ویلایی بنا به پیشنهاد و دستور مقام عالی وزارت با الگوهای معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی مدنظر است كه در این راستا اقدامات اولیه آن صورت پذیرفته است.

مدیرعامل شهر جدید امیرکبیر همچنین اعلام کرد: همچنین پروژه مشاركتی اجرای عملیات آماده‌سازی حدود ۵۳ هكتار از اراضی شهر جدید امیركبیر با مشاركت سازمان همیاری شهرداری‌های استان مركزی هم‌اکنون در دست اقدام است. /

نظر شما