شناسهٔ خبر: 161874 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل محموله شیمیایی در راه آهن شمال شرق (۱)

قطار باری مدیر کل راه آهن شمال شرق (۱) گفت: حمل محموله سود سوز آور به مقصد کارخانه آلومینای جاجرم پس از ۲ سال وقفه از سر گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن شمال شرق (۱)، فرشاد زادخور مدیر کل راه آهن شمال شرق (۱) بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف راه آهن شناسایی چشمه‌های بار، جذب و حمل بار است و به همین منظور با ایجاد تعاملات لازم، جذب و حمل محموله سود سوز آور به مقصد معدن آلومینای جاجرم در دستور کار قرار گرفته و به سرانجام رسید.

زادخور ادامه داد: این محموله که یکی از مواد اولیه در تولید پودر آلومینیوم از سنگ بوکسیت است پس از وقفه ۲ ساله به مدار ریل بازگشت و با توجه به تأکیدات مدیرعامل محترم راه آهن مبنی بر افزایش سرعت بازرگانی، برنامه ریزی و پیگیری‌های لازم جهت تخلیه و بازگشت سریع واگن‌های خالی به مبدا بار در بند امام به عمل می‌آید.

وی همچنین افزود: کارخانه آلومینای جاجرم در محدوده استحفاظی این اداره کل واقع شده و مقادیری از مواد تولیدی و مصرفی آن از طریق خطوط ریلی حمل می‌شود و به‌طور متوسط روزانه نیازمند ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن سود سوز آور است که این مقدار در دو سال اخیر با استفاده از کامیون و راه شوسه حمل می‌شد و با توجه به تعداد واگن محدود خاص حمل این محموله، امیدواریم حداقل ۳۰ درصد از نیاز شرکت مذکور از طریق خطوط ریلی حمل شود که با توجه به نیاز مداوم حمل، درآمد مستمری عاید راه آهن خواهد شد و تلاش‌ها برای افزایش این درآمد در بازه زمانی چرخه سیر واگن‌ها ادامه خواهد داشت.

خاطر نشان می‌شود محدوده استحفاظی راه آهن شمال شرق (۱) یکی از پر تردد ترین مناطق راه آهن کشور است و علیرغم ترافیک قطارهای مسافری و تردد روزانه بیش از ۶۰ رام قطار مسافری، با برنامه ریزی‌های صورت گرفته حمل بار نیز به‌نحو احسن در حال انجام است.