شناسهٔ خبر: 161885 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

جان باختگان تصادفات جاده ای گلستان ۷۷ درصد کاهش یافت

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان آمار تصادفات استان از ابتدای طرح نوروزی (۲۴ اسفند) تا پایان روز چهارم فروردین ماه گفت: با تلاش‌ها و اقدامات دستگاه‌های خدمات رسان استان تا پایان روز چهارم فروردین ماه شاهد کاهش ۷۷ درصدی جان باختگان تصادفات جاده‌ای به نسبت سال گذشته هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، عادل مصدقی با اشاره به کاهش ۷۷ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای استان در ایام نوروز، اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی تا پایان روز چهارم فروردین ماه تعداد ۶۰ تصادف در استان به وقوع پیوسته که ۴ تصادف فوت بوده و منجر به فوت ۴ نفر و مجروح ۸۵ نفر شده‌است.

به گفته وی، اطلاع‌رسانی، فرهنگ سازی و آموزش رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و برگزاری اقدامات فرهنگی از جمله راه اندازی ایستگاه پویش چشم به راهیم از اقدامات اثربخش کاهش این آمار محسوب‌می‌شود.

مصدقی با اشاره به اینکه هدف از راه اندازی پویش چشم به راهیم، توقف ۱۵ دقیقه‌ای بعد از هر دو ساعت رانندگی به‌ویژه در سفرهای گروهی بوده، افزود: با توقف رانندگان در این ایستگاه، یک رانندگی ایمن همراه با آرامش و آسایش برای راننده و همراهان به ارمغان می‌آید.

پویش "چشم به راهیم" با هدف ارتقای ایمنی سفر، کاهش تصادفات جاده‌ای و ترویج فرهنگ رانندگی صحیح در مجتمع امام‌رضا (ع) آستان قدس رضوی واقع در ورودی غربی استان گلستان در حال برگزاری است و تا ۱۳ فروردین ادامه دارد.