شناسهٔ خبر: 161889 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار قرمز هواشناسی برای استان‌های خوزستان،‌ لرستان و کهگیلویه و بویراحمد

هشدار قرمز هواشناسی سازمان هواشناسی برای تشدید بارش‌ها و شرایط نامساعد جوی در سه استان خوزستان،‌ لرستان و کهگیلویه و بویر احمد هشدار قرمز صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی کشور، استان‌های خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویر احمد از امروز با تشدید فعالیت سامانه بارشی مواجه خواهند شد.

این بارش‌ها در استان کهگیلویه و بویر احمد از بعداز ظهر یکشنبه آغاز می‌شود و تا اواخر وقت دوشنبه ادامه دارد.

استان خوزستان نیز تا شب دوشنبه وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در منطقه غرب خلیج فارس را تجربه می‌کند که احتمال خسارت در مناطق ساحلی به‌دلیل تندباد شدید و اختلال در ترددهای دریایی وجود دارد.

تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان لرستان تا ظهر دوشنبه ادامه دارد و در نواحی سردسیر و کوهستانی موجب بارش برف خواهد شد.

بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، باغی و زراعی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی از مخاطرات اعلام شده برای این شرایط جوی است.

با توجه به مخاطرات ناشی از بارش‌ها و ایجاد خسارت گسترده، اقدام فوری و همه جانبه ضروری است و مسافران نیز باید از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

احتمال خسارت به محصولات باغی و کشاورزی نیز پیش‌بینی شده‌است.