شناسهٔ خبر: 161895 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت نام ۲۱۳۷ نفر از متقاضیان گیلانی در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

گیلان- محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، از تایید اولیه ۱۰۸۰ متقاضی زمین در طرح جوانی جمعیت گیلان خبر داد و عنوان کرد: تاکنون برای ۶۱۴ نفر تخصیص زمین انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی (گیلان)، محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، با اشاره به روند واگذاری زمین به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر استان گیلان، اظهار کرد: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، شاهد ثبت نام ۲۱۳۷ متقاضی در استان گیلان هستیم.

وی از تایید اولیه ۱۰۸۰ نفر خبر داد و عنوان کرد: تاکنون برای ۶۱۴ نفر تخصیص زمین انجام شده‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به تأکید استاندار و همراهی دستگاه‌ها جهت تأمین زمین مورد نیاز خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر گفت: در راستای مواد ۳ و ۴ قانون جوانی جمعیت، در ۶ ماهه اخیر موفق به تخصیص زمین در شهرهای کیاشهر، شفت، فومن، تولم شهر، منجیل، رودبار، املش، رودسر و زیباکنار شدیم.

فلاحتگر تأمین زمین صورت گرفته برای ۶۱۴ خانوار مذکور را به مساحت ۷۹۶۶۱ مترمربع دانست و تأکید کرد: ارزش اراضی تخصیص یافته ۵۷۵ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه تا اردیبهشت ماه سال سال جاری تخصیص زمین به ۱۵۰ خانوار دیگر انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: شاهد تسریع در تایید متقاضیان و واگذاری زمین هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به روند کند واگذاری زمین به‌دنبال اجرای قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰، متذکر شد: تا مردادماه 1402 بالغ بر ۹۵۰ متقاضی داشتیم که فقط ۱۹ نفر آنان تایید اولیه شده‌بودند، اما با دستور استاندار، به ۱۰۸۰ متقاضی تایید شده رسیدیم و این روند ادامه دارد.