شناسهٔ خبر: 161941 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رشد ۲۰ درصدی بارگیری در سال ۱۴۰۲ در راه آهن شرق

راه آهن شرق مدیر کل راه آهن شرق از رشد ۲۰ درصدی بارگیری در سال ۱۴۰۲ و به میزان ۶میلیون و ۷۶۱ هزار تن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی حکامی قاسمی مدیر کل راه آهن شرق از رشد ۲۰ درصدی بارگیری در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ و به میزان ۶میلیون و ۷۶۱ هزار تن خبر داد.

مدیر کل راه آهن شرق بیان کرد: آمار بارگیری این اداره کل در سال ۱۴۰۱ به میزان  ۵میلیون و ۶۵۷ هزار و ۳۳۳ تن بوده است که با همت و تلاش‌های شبانه روزی همکاران، راه آهن شرق موفق شد در سال ۱۴۰۲ به میزان ۶میلیون و ۷۶۱ هزار و ۶۷۹ تن بارگیری انجام دهد و شاهد رشد ۲۰ درصدی باشیم.

وی همچنین از رشد ۱۵.۷ درصدی تعداد واگن بارگیری شده در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: درسال گذشته ۸۸هزار و ۷۰۰ واگن بارگیری شده است، در حالی که این آمار در  سال ۱۴۰۱ به تعداد ۷۶ هزار و ۶۸۸ واگن بوده است.

حکامی قاسمی همچنین با اشاره با رشد ۱۹ درصدی تن کیلومتر مبدا_ مقصد در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل خاطر نشان کرد؛ اداره کل راه آهن شرق توانست در سال گذشته در شاخص تن کیلومتر مبدا_ مقصد که شاخص درآمدی راه آهن محسوب میشود رتبه اول و در تناژ بارگیری رتبه دوم را کسب کند.

این مقام مسئول یادآور شد: عمده محمولات بارگیری شده در این ناحیه شامل گندله، سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، زغالسنگ، بنتونیت و همچنین سیمان و فلورین صادراتی بوده است که از مبادی معدن ذغال سنگ پروده طبس،شیرگشت، خواف، سنگان و تربت حیدریه و... انجام‌ شده است.